سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

نگاهی گذرا به متفاوت ترین محصولات سونی

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۰۰ ق.ظ

شرکت سونی به عنوان یکی از وزنه های اصلی در صنایع الکترونیک مصرفی همیشه برای جدال حاضر بوده و بارها و بارها پیروزی و شکست را تجربه کرده ولی هرگز پا پس نکشیده. سونی وقتی در بازار تلفن های هوشمند عقب افتاد دست پاچه به عملیات انتحاری دست نزد و وضع را از آنچه بود خراب تر نکرد. در عوض آرام و منطقی به باز سازی خود و باز طراحی محصولاتش پرداخت؛ وقتی دید نیاز به قدرت تصمیم گیری مطلق دارد سهم شرکت اریکسون را خرید تا حرف اول و آخر را خودش بزند.

در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد و بالاخره نوبت ما هم می شود، این را اگر با چاشنی صبر توأم با تدبیر همراه کنید موفق می شوید؛ و سونی عمیقاً به چنین چیزی معتقد است. اما در این چند ده سال حضور پر فروغش در بازار هیچگاه از نوآوری های خارق العاده نهراسیده، حتی اگر محصول نهایی نوید هر چیز باشد غیر از یک موفقیت تجاری تضمین شده. شاید به این خاطر است که سونی را سونیِ عجیب می گویند.به بهانه عرضه جدیدترین محصول عجیب و نوآورانه سونی -لنزهای QX10 و QZ100- در این مطلب نگاهی می اندازیم به گذشته این شرکت و محصولات شگفت آور و متفاوتی که تا حالا مبدع آنها بوده. بعضی از آنها کل صنعت را تحت تأثیر قرار داده اند، برخی برای خودِ شرکت مفید بوده اند و بعضی هم فقط آمده اند و رفته اند.

در ادامه مطلب همراه سونی موبایل باشید

QRIO: یک ربات انسان نما که چندین بار مورد تجدید نظر هم قرار گرفت ولی هرگز برای فروش حاضر نشد.

SCD-1: سونی قصد داشت Super Audio DC را جانشین لوح های فشرده کند. اما در مقابل، سرویس آیتونز اپل راه دیگری در پیش گرفت. اما به هر حال SACD هنوز هم وجود دارد و به کیفیت بالایش شناخته می شود.

Clie PEG-VZ90: این آخرین محصول مبتی بر سیستم عامل پالم سونی بود. نمایشگر LCD رنگی داشت و از جمله دستگاه هایی بود که هر جایی نمی شد پیدایش کرد.

XEL-1: اولین تلویزیون با فناوری OLED دنیا بود. صفحه نمایش ۱۱ اینچی و قیمت ۲،۵۰۰ دلاری در زمان خودش به آن جایگاهی بیش از یک محصول جدید می داد.

VAIO UX series: خیلی پیش از قبضه شدن بازار توسط تبلت ها، سونی یک رایانه تقریباً جیبی ساخت که روی آن ویندوز اجرا می شد. حتی برخی مدل هایش اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از شبکه نسل دوم مخابرات را هم داشت.

Sountina NSA-PF1: عنوانِ «ستون موسیقی» را گرفت و می توانست صوت را در تمام جهات منتشر کند. PF1 یک کاور چرمی داشت و روی هم به قیمت ۱۰،۰۰۰ دلار به فروش می رفت.

eMaker: این وسیله ریزه میزه کمی بیشتر از یک ساعت بود؛ وقتی داشتید به رادیو گوش می کردید و ناگهان آهنگ مورد علاقه تان پخش شد می توانستید کلید آن را بزنید و بعداً آن را به رایانه وصل کنید و استفاده نمایید.

Clie PEG-NR70V: وقتی شرکت پالم مشغول ساختن PDA برای امور تجاری بود، سونی درست در جهت عکس حرکت کرد. بین تمام محصولات سری Clie، مدل NR70V بهترین بود: بزرگ جثه، با دوربین و صفحه نمایش HVGA و صفحه کلید کامل.

AIBO: قیمت بالایش آن را از دسترس اغلب مردم دور نگهداشت، تولید آخرین مدل این سگ رباتی در سال ۲۰۰۶ متوقف شد.

Odo: یک سری محصول که در حد طرح مفهومی باقی ماندند و با وجود کاربردی بودن هرگز به تولید نهایی نرسیدند. مثلاً دوربین اُدو با چرخاندن شارژ می شد.

Tablet P: تبلت اندرویدی دو-نمایشگره سونی واقعاً یک محصول بد بود اما در عین حال خیلی جالب هم به نظر می رسید.

Dara Discman DD-10: به قیافه این نگاه کنید، با اینکه شاید تصورش سخت باشد اما سونی این دستگاه را ساخته بود تا با آن کتاب الکترونیک بخوانید. یک سری دیسک کوچک مشابه مینی دیسک های صوتی داخل آن قرار می گرفت که شامل لغت نامه، مترجم و رمان می شد.

MDR-R10: با وجود ظاهر عجیبش کی از بهترین هدفون هایی بود که تا سال ۱۹۸۸ ساخته شدند.

ICF-7500: این رادیوی AM/FM واقعاً دو محصول در یک دستگاه بود: سمت راست می توانست از سمت چپ جدا شود. این طوری دستگاه به طور مجزا به صورت یک گیرنده کار می کرد که فقط با هدفون می شد به صدای آن گوش داد.

Rolly: شاید این یکی را بتوان عجیب ترین محصولی که سونی تا کنون ساخته نامید. این دستگاه تخم مرغی شکل یک پخش کننده دیجیتال موسیقی بود که می توانست بچرخد. آهنگ ها را از حافظه فلش هم می خواند. کلاً طراحی گیج کننده ای داشت.
شما هم اگر دستگاه عجیب دیگری از سونی به خاطر دارید که از قلم افتاده بگوید.

منبع: نارنجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی