سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

سونی دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض جدید خود به نام آلفا 7s را معرفی کرد. دوربینی که پس از دو مدل 7 و 7R رونمایی شده است و توانایی فیلم برداری 4K دارد. 7 و 7R نخستین بدون آینه های فول فریم بودند و چند ماهیست به عنوان دوربین هایی فوق العاده در مرکز توجه هستند. اینک 7s با سنسور تصویر 12 مگاپیکسلی گویی تنها برای فیلم برداری ساخته شده است و می رود که محبوبیت این سری از دوربین های سونی را بیشتر کند.

7s برخلاف دو برادر بزرگتر 37 و 25 مگاپیکسلی خود، دوربینی 12 مگاپیکسلی است. قطعا دلیل کاهش تعداد پیکسل ها را باید در تمرکز بیشتر برای تولید فیلم 4K جستجو کرد. بدین ترتیب 7s می تواند بدون نیاز به Pixel binning خروجی 8 بیتی 4:2:2 با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K  از طریق HDMI داشته باشد. آخری بدین معنی است که فیلم های 4K بر روی کارت حافظه ذخیره نمی شوند و تنها می توانند از طریق HDMI منتقل گردند. (بد است نه؟) بعلاوه فیلم برداری Full HD نیز می تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام شود. برخلاف دو مدل قبلی، زندانی استاندارد AVCHD نخواهید بود و می توانید از استاندارد XAVC S با سرعت داده ی 50 مگابیت بر ثانیه نیز استفاده کنید.

مطالب و تصاویر بیشتر در ادامه مطلب!

7s توانایی فیلم برداری Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه و ذخیره ی آن بر روی کارت حافظه با الگوریتم 4:2:0 Chroma Sub Sampling را دارد. این الگوریتم اعمال همان پدیده ای است که در چشم انسان هم رخ می دهد. بدین معنی که در شرایط نوری ضعیف، حساسیت به رنگ کاهش می یابد تا تصویر بتواند با رزولوشنی بالاتر در سیاه و سفید ثبت گردد. 

طبق گفته ی سونی، پسوند S در آخر نام این دوربین به معنی Sensitivity یا همان حساسیت است. شاید پسوند S و ادعای حساسیت بالا به این دلیل است که در هنگام فیلم برداری، می توان از همه ی گستره ی ایزو از 50 تا 409600 استفاده کرد. بعلاوه به نظر می رسد که پیکسل های بزرگ این دوربین (در نتیجه ی تعداد کم آن ها) بتواند به صورت قابل توجهی بر گستره ی دینامیکی فیلم ها بیفزاید. قرار شده که یک لنز مخصوص فیلم برداری 28-135mm F/4.0 هم برای این دوربین به بازار آید.

به هر صورت همانطور که گفتیم، سونی پس از تولید تلویزیون های 4K از کار خود به وجد آمده و سعی کرده دوربین هایی درست کند که بتوانند محتوای 4K تولید کنند. اتفاقا 7s را باید دوربینی ارزان قیمت با توانایی فیلم برداری 4K دانست. بدنه ی دوربین 7R قیمتی 2200 دلاری دارد و یحتمل 7s از آن نیز گران قیمت تر است. دوربینی که می تواند استفاده های آماتوری و حرفه ای داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی