سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

در حالی که گوشی هوشمند اکسپریا Z2 به عنوان پرچمدار شرکت سونی در بازار با پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۰۱ و ۳ گیگابایت رم به همراه قابلیت‌هایی همچون فیلمبرداری 4K به بازار معرفی شده، کاملا طبیعی است که حالا بسیاری از دارندگان اکسپریا Z1 و Z1 Compact به فکر فیلم‌برداری با کیفیت 4K و استفاده از حالت تصویر برداری آهسته با کیفیت 720p بر روی‌ گوشی‌های خود باشند.

با توجه به پردازنده به کاررفته در این گوشی‌ها می‌توان نوید داد که آرزوی فوق برآوردنی است. چند کاربر خوش‌ذوق در انجمن اینترنتی XDA قابلیت فیلم‌برداری 4K و همچنین حالت تصویر برداری آهسته را برای اکسپریا Z1 و Z1 Compact به ارمغان آورده‌اند.

برای اینکار کافیست تا گوشی را روت کرده و تمامی اپلیکیشن‌های مربوط به دوربین را حذف کنید. البته بعضی از کاربران گزارش‌هایی را در خصوص اشکالات جزئی در هنگام استفاده از این قابلیت مطرح نمود‌ه‌اند اما بیشتر کاربران با این ویژگی جدید مشکلی نداشته‌اند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته که بعضی قابلیت‌ها نظیر ثبات تصویر (Steady Shot) در هنگام بهینه‌سازی دوربین غیر فعال می‌شود. به این ترتیب، کاربران با نصب یک افزونه جدید به راحتی می‌توانند با گوشی‌ خود به صورت 4K فیلم‌برداری کرده و از قابلیت ماشین زمان (TimeShift) برروی اکسپریا Z1 و یا Z1 Compact خود استفاده نمایند.

با این حساب می‌توان گفت که اکسپریا Z1 و Z2 از لحاظ دوربین باجی به یکدیگر نمی‌دهند (جالب اینجاست که چند ماه گذشته نیز قابلیت Background Defocus به صورت نرم‌افزاری در گوشی‌های اکسپریا مدل قدیمی، میسر شده بود.)

در هر صورت انجام این کار نیاز به روت کردن و قبول کردن ریسک انجام آن از سوی شما دارد و مطمئنا مسئولیت این کار بر عهده شما خواهد بود و در مجموع امیدواریم ارایه این امکانات جدید از جانب سونی در آینده رسما انجام شود به جای اینکه کاربران انجمن‌های اینترنتی اقدام به عرضه امکانات جدید برای گوشی‌های این شرکت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی