سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

شرکت سونی اولین دوربین های بدون آینه فول فریم دنیا را با قابلیت تغییر لنز معرفی نمود. دو مدل A7 و A7R در موارد بسیاری مانند چشمی الکترونیکی منشوری شکل، هندگریپ بزرگ و منوهای کنترل، مشابه یکدیگر هستند. اما تفاوت این دو مدل را باید در درون بدنه جستجو کرد. مدل A7R از سنسور ۳۶ مگاپیکسلی (مشابه دوربین نیکون D800E) و سیستم فوکوس اتوماتیک اندازه گیری کنتراست بهره می‌برد، در حالی که مدل ارزانتر A7 دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دیجیتال است. این دو مدل را می‌توان ادامه مدلهای NEX دانست، با این تفاوت که تنها لنزهای جدید FE امکان بهره‌بری از سنسور بزرگتر را بر روی این دو مدل فراهم می کند. در حال حاضر عمده لنزهای مانت E مناسب دوربینهای NEX برای سنسورهای قطع APS  طراحی شده است که در صورت نصب بر روی این مدلها اطراف تصویر سیاه می‌گردد. همچنین با استفاده از آداپتورهایLA-EA3 و LA-EA4 که دارای سیستم فوکوس اتوماتیک آینه‌های نیمه تروا می‌باشند، می‌توان لنزهای سری A را بر روی این دو مدل استفاده نمود. انتظار می‌رود بدنه دوربین A7 با قیمت ۱۷۰۰ دلار، همراه با لنز ۷۰-۲۸ F3.5-5.6 OSS با قیمت ۱۹۰۰ دلار و بدنه A7R با قیمت ۲۳۰۰ دلار در ماه دسامبر روانه بازار گردند.

مدیرسایت
۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۱:۵۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

روز گذشته شایعه ای در مورد انتشار آپدیت اندروید ۴٫۳ برای Sony Xperia Z در سایت های مختلف منتشر شد. طبق این خبر در اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی یعنی اوایل آذر، کاربران این محصول پرفروش سونی قادر به دریافت اندروید ۴٫۳ جلی بین برای دیوایس خود خواهند بود. طبق نظر برخی کارشناسان این آپدیت تغییرات شایان توجهی را برای پرچم دار روزهای نه چندان دور ژاپنی ها به همراه خواهد داشت اما هنوز لاگ تغییرات آن منتشر نشده است تا جزئیات این آپدیت مشخص شود. همچنین بر اساس خبر منتشره توسط Sony Mobile Argentina موبایل Xperia L نیز در اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۳، اواخر ماه آبان امسال آپدیت اندروید ۴٫۳ را دریافت خواهد کرد.

مدیرسایت
۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۱:۴۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

در حالی که شارژ بیسیم مدتی است به طور جدی مطرح شده و در حال حاضر مجموعه ای از اسمارت فون ها به آن مجهز هستند. و اکنون به نظر می رسد با توجه به طرح هایی همچون شارژ بیسیم مبتنی بر تشدید مغناطیسی سامسونگ این تکنولوژی در حال آماده شدن برای پرواز نهایی است. حداقل سونی در حال تغییر داستان است.

این شرکت در حال کار بر روی اسمارت فون جدیدی است که دو برابر موبایل های قبلی الکتریسیته را دریافت می کند و تنها در یک ساعت شارژ می شود. و مهم تر اینکه گزارش های منتشره حاکی از آن است که این شیوه شارژ جدید با استاندارد Qi سازگار است. یعنی اینکه نه تنها سریع است، بلکه بیسیم هم هست.دانش پشت این شیوه شارژ واقعا پیشرو و البته ساده است: ابزار تازه سونی از ۱۰ تا ۱۵ وات نیرو برای شارژ استفاده می کند که دو تا سه برابر حداکثر میزان برق مصرفی اغلب اسمارت فون های امروزی است.اما در حالی که تزریق چنین نیرویی به درون موبایل های امروزی تقریبا آنها را نابود می کند، پیشرفتهای سونی در شارژ به جایی رسیده که با استفاده از چیپهای کنترلی ویژه ای میزان گرمای اضافی در اثر شارژ را به حداقل می رساند.خب، به نظر می رسد کمپانی های تکنولوی به دنبال این هستند که تلفن های ما روز به روز باتری های بهتری داشته باشند. به همان خوبی که آرزویش را داریم.

نارنجی

مدیرسایت
۲۶ مهر ۹۲ ، ۲۰:۲۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی امروز آپدیتی برای دو پرچم دار خود Xperia Z1 و Xperia Z Ultra معرفی کرد که بخش های مختلفی از کیفیت کار دوربین گرفته تا عمر باتری آنها را بهبود خواهد بخشید.

بر روی Z1 این آپدیت با اصلاح الگوریتم دوربین کیفیت کارکرد آن را افزایش می دهد. سونی همچنین پلت فرم Smart Social Camera را بهبود داده تا Burst Mode، Superior Auto، AR Effect و Sweep Panorama بهتر از قبل عمل کنند. بر روی Xperia Z Ultra هم حساسیت صفحه اصلاح شده تا پاسخگویی بهتری داشته باشد. اصلاح کالیبراسیون صفحه، افزایش طول عمر باتری با بهبود power saving mode و افزایش سرعت سینک، نمایش و دانلود ایمیل از جمله تغییراتی هستند که در هر دو دیوایس مشاهده خواهند شد. این آپدیت در روزهای آتی در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

صفحه آخرین بروز رسانی ارائه شده برای Xperia Z1

صفحه آخرین بروز رسانی ارائه شده برای Xperia Z Ultra

جهت دانلود نرم افزار PC Companion اینجا کلیک کنید

مدیرسایت
۲۴ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

پیشتر شایعاتی شنیده بودیم که شرکت سونی در پشت پرده به ساخت یک دوربین بدون آینه فول فریم مشغول است؛ ولی این شرکت در برابر کنجکاوی ها سکوت پیشه کرد تا در آرامش به تکمیل محصول خود بپردازد.


سونی امروز سر انجام پرده ها را کنار زد و با رونمایی از دو دوربین، همه را غافل گیر کرد. اولی دوربین ۱،۷۰۰ دلاری Alpha 7 است که می تواند جایگزینی برای دارندگان دوربین های APS-C با لنز قابل تعویض باشد. آلفا ۷ دارای سنسور CMOS فول فریم ۲۴.۳ مگاپیکسلی است.
دوربین دوم، Alpha 7R نام دارد و ۲،۳۰۰ دلار قیمت گذاری شده. این مدلِ پرچمدار، با سنسور ۳۶.۳ مگاپیکسلی خود توجه هر عکاس حرفه ای را جلب می کند. پردازنده هر دو محصول BIONZ X است. امکان ذخیره تصاویر RAW با کیفیت ۱۴ بیت، ISO 25,600، سیستم بهبود یافته حذف نویز، فناوری به روز شده کاهش پراش و بازتولید جزئیات از دیگر مشخصات این دوربین ها است.
به جز سنسورهای بزرگ، هر دو دوربین Alpha 7 و Alpha 7R (سونی عبارت NEX را از نام آنها انداخته) ویژگی منحصر به فرد دیگری نسبت به باقی دوربین های سری بدون آینه این شرکت ندارند. هر دو از لنز E-mount معمول سونی برای دوربین های سری NEX بهره می برند. هر چند لنزهای همراه دستگاه بد نیستند ولی برای استفاده از همه پتانسیل سنسور جدید آن لازم است از لنز بهتری استفاده کنید.


اگر قبلاً با یکی از دوربین های سری NEX سونی کار کرده باشید پس هیچ مشکلی با 7 و 7R هم نخواهید داشت. رابط کاربری مشابه است فقط کمی بهبود یافته. به جای عقب و جلو رفتن در منو برای جا به جایی بین هر قسمت، گزینه ها در صفحات جداگانه قرار داده شده اند تا به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر بروید.
در این دوربین ها به منظور عکاسی از راه دور و انتقال اطلاعات توسط اپلیکیشن های اندروید و iOS سونی، قابلیت وای-فای وجود دارد. طبیعتاً پورت USB هم از ملازمان ضروری است.
مدل 7 می تواند با سرعت ۵ فریم بر ثانیه عکاسی کند و 7R در هر ثانیه ۴ عکس می گیرد. در Alpha 7 قابلیت Auto focus با ۱۱۷ فاز و ۲۵ نقطه تشخیص کنتراست به همراه سیستم AF هیبرید سریع سونی به کار گرفته شده در حالی که مدل 7R فقط از ۲۵ نقطه تشخیص کنتراست بهره می برد. البته کیفیت کار هر دو خوب است فقط قدری Alpha 7 در این مورد سرتر است.
در حالت فیلم برداری، 7 و 7R می توانند ویدیوی تمام اچ دی با سرعت های 60i و 24P ضبط کنند. پورت HDMI هم روی این دوربین ها وجود دارد. همچنین جک میکروفن ۳.۵ میلی متری این امکان را فراهم می کند که با اتصال یک میکروفن حرفه ای کیفیت ضبط صدا را افزایش دهید.


سونی با رونمایی از این دو دوربین یک سری کامل لوازم جانبی کاربردی هم معرفی کرده: دستگیره کمکی به قیمت ۳۵۰ دلار، یک مبدل لنز LA-EA4 با AF داخلی به قیمت ۳۵۰ دلار، یک مبدل لنز LA-EA3 بدون AF با قیمت ۲۰۰ دلار، یک کیف چرمی ۴۰ دلاری، محافظ صفحه نمایش ۱۵ دلاری و یک کفشک فلاش به قیمت ۵۰ دلار.
حالا می رسیم به لنزها: آلفا ۷ به همراه یک لنز ۲۰۰۰ دلاری ۲۸-۷۰ میلی متری با عدد دیافراگم f/3.5-5.6 عرضه می شود. یک لنز دیگر ۲۴-۷۰ میلی متری با f/4 به قیمت ۱،۲۰۰ دلار تا برج یازده حاضر می شود. یک لنز ۳۵ میلی متری f/2.8 تا دو ماه دیگر با قیمت ۸۰۰ دلار عرضه می گردد؛ همچنین یک لنز ۵۵ میلی متری f/1.8 کمی بعد از آن آماده خواهد شد.
اگر خسته نشده اید باید بگوییم که یک لنز ۷۰-۲۰۰ میلی متری با عدد دیافراگرم f/4 هم قرار است عرضه شود ولی از زمان و بهای آن اطلاعی نداریم. سونی قصد دارد تا انتهای سال ۲۰۱۴ ده لنز فول فریم آماده فروش کند و این عدد را تا سال بعدش به ۱۵ برساند. هر دوی این دوربین ها دی ماه وارد بازار می شوند.

برای مشاهده گالری کامل عکس های این دوربین اینجا کلیک کنید.

نارنجی

مدیرسایت
۲۴ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

به دنبال موفقیت سری محصولات RX سایبر شات سونی، این شرکت به تازگی مدل جدیدی از این خانواده را رونمایی کرده است. RX10 محصول جدید این شرکت است که با سنسور ۲۰.۲ مگاپیکسلی یک اینچی CMOS (مجهز به تکنیک ظهور در پس زمینه - BSI) همانند آنچه که در RX100 Mark II به کار رفته بود، عرضه خواهد شد.

اگر RX100 را تجربه کرده باشید، حتما می دانید که تجربه عکاسی با دوربین های کوچک و جمع و جور هیچگاه تا این حد با کیفیت نبوده است. و البته RX10 در کنار آن از یک لنز زایس ۲۰۰-۲۴ میلیمتری هم بهره مند شده است که دیافراگم ثابت f/2.8 را در اختیارتان می گذارد. اینگونه دیگر میزان نوردهی در تمامی حالات زوم دوربین کاملا یکسان خواهد بود.پردازشگر به کار رفته در این سایبرشات هم همانند بدون آینه های تازه وارد Alpha 7 و 7R، از نوع BIONZ X است که علاوه بر فوکوس خودکار رضایت بخش و کاهش نویز، امکان بازسازی جزئیات را هم دارد.در واقع RX10 یک گام رو به جلو برای کاربران دوربین های ببین و بگیر است. و البته برای برخی دارندگان DSLR هم محصولی مناسب و وسوسه انگیز به نظر می رسد. زیرا با قیمت ۱۳۰۰ دلاری اش، شما تقریبا تنها پول لنز زوم f/2.8 آن را می پردازید و اینگونه است که عکاسان مختلفی ممکن است جذب آن شوند.از دیگر مشخصات این دوربین دیجیتال نسبتا کوچک می توان به قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت ۶۰ و ۲۴ فریم در ثانیه اشاره کرد. و شما در هنگام فیلمبرداری علاوه بر کنترل دستی کامل، قادر به دریافت خروجی غیرفشرده از طریق پورت HDMI هستید.علاوه بر این قادر خواهید بود عکس و ویدیوهای تان را از طریق وای فای درونی دوربین به اشتراک بگذارید. یا اینکه از اپلیکیشن اندرویدی و iOS سونی برای کنترل از راه دور دوربین استفاده کنید. سونی قصد دارد از ماه آینده میلادی RX10 را با قیمت ۱۳۰۰ دلار روانه بازار کند.

برای مشاهده گالری کامل عکس های دوربین عکاسی سونی RX10 اینجا کلیک کنید.

نارنجی

مدیرسایت
۲۴ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

http://sonycorporation.blog.ir

به نظر می رسد سونی برای بسته بندی نسل بعدی کنسول بازی خود (پلی استیشن ۴)‌ باز هم سراغ همان تم همیشگی ابزارهای بازی اش، یعنی آبی و سفید رفته است.

قرار است عرضه رسمی پلی استیشن ۴ از ۲۴ آبان در آمریکا آغاز گردد و فروش آن در بازارهای اروپایی از ۸ آذر شروع می شود. کریس اوین مدیر روابط عمومی پلی استیشن اروپا روز گذشته در اکانت تویتر خود عکسهایی از بسته بندی پلی استیشن ۴ و همچنین لوازم جانبی آن را منتشر ساخت.

در میان این تصاویر می توان عکس هایی از دسته بازی DualShock 4، دوربین Eye پلی استیشن ۴ و همچنین یک پایه عمودی را مشاهده کرد. با نگاهی به این تصاویر می توان دریافت که احتمالا سونی قصد دارد دسته بازی جدید دوال شوک ۴ را علاوه بر رنگ استاندارد مشکی، در دو رنگ آبی و قرمز هم به بازار عرضه کند.

مایکروسافت هم پیش از این تصاویر بسته بندی مشکی رنگ کنسول ایکس باکس وان را منتشر ساخته بود و امروز هم عکس هایی از جعبه های سبز مغز پسته ای لوازم جانبی این کنسول به بیرون درز پیدا کرد. گفته می شود کنسول بازی جدید مایکروسافت هم از اول آذرماه راهی بازار خواهد شد.

مشاهده تصاویر بسته بندی لوازم جانبی پلی استیشن ۴ در ادامه مطلب.
مدیرسایت
۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۹:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی ماه گذشته با معرفی سری محصولات صوتی با وضوح بالای خود یک حال حسابی به عاشقان صدا داد ولی فراموش کرد طرفداران دستگاه های موسیقی قابل حمل را هم تحویل بگیرد.

حالا این شرکت با معرفی اولین دستگاه دو کاره تقویت کننده/مبدل دیجیتال به آنالوگ قابل حمل سعی کرده کوتاهی قبلی را از دل آنها در آورد. این دستگاه که PHA-2 نام دارد از انواع فرمت های صوتی که در استودیوهای ضبط صدا کاربرد دارند به طور مجازی پشتیبانی می کند؛ فایل های ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلو هرتز یکی از آنها هستند.

سونی مدعی است PHA-2 (تصویر بالا) همان قدر خوب از پس تقویت صداهای آنالوگ بر می آید که به خوبی صداهای دستگاه های دیجیتالی مثل رایانه و میوزیک پلیر را تقویت می کند.

اما کسانی که موقع گوش کردن به موسیقی خیلی اهل جا به جا شدن نیستند احتمالاً تقویت کننده استریوی TA-A1ES (تصویر پایین) راست کارشان است. این دستگاه با استفاده از طراحی خاص مداراتش به همراه ترانزیستورهایی برای کاهش بی ثباتی های کانال صوتی، نویزهای ناخواسته را تا حد زیادی از بین می برد.

TA-A1ES از ماه آینده با قیمت ۱،۹۹۹ دلار به فروش می رسد، اما اگر مشتاق خرید PHA-2 قابل حمل باشید ناچارید تا اردیبهشت سال بعد دندان روی جگر بگذارید؛ البته توصیه می کنیم تا آن موقع پول های خود را پس انداز کنید چون PHA-2 هم چندان ارزان نیست و حدود ۶۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

چقدر گوش کردن به موسیقی با کیفیت صدای خوب برای تان مهم است؟ اگر قرار باشد بین نمایشگری با وضوح بالا (High resolution Display) و یک سیستم صوتی وضوح بالا (High resolution Audio System) یکی را انتخاب کنید نظرتان با کدام خواهد بود؟

منبع: نارنجی

مدیرسایت
۲۱ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

حدودا یک سال از زمانی که شرکت Japan Display (کنسرسیومی متشکل از سونی، توشیبا و هیتاچی) فناوری WhiteMagic را معرفی کرد می گذرد. در این فناوری با استفاده از پیکسل های سفید، دو دستاورد حاصل آمده: یکی خاموشی بیشتر نور پس زمینه و کاهش مصرف باتری، و دومی دید بهتر در محیط های بیرونی.

این فناوری LCD قرار است 40% بیشتر از پنل های مورد استفاده در پرچمدارهای سال ۲۰۱۳، روشنایی از خود ساطع کند. شما خوب می دانید که نور خورشید باعث می شود متن ها و تصاویر از خوانایی بیفتند. مشکلی که هم روی OLED ها و هم روی LCD ها رخ می دهد.

حالا JDI همت گماشته و با اضافه کردن یک پیکسل سفید در کنار آرایش قرمز-سبز-آبی مرسوم، یک ساختار چهار رنگی (RGBW) پدیده آورده که می تواند تا ۸۵۰ نیت روشنایی را از خود منتشر کند. این را با روشنایی ۴۷۵ نیت برای گلکسی S4، یا ۵۵۰ نیت برای آیفون ۵، یا ۶۶۰ نیت برای گلکسی نوت ۳ مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت خیره کننده آن شوید.

خوشبختانه این روشنایی فوق العاده روی باتری تاثیر منفی نخواهد گذاشت، زیرا وایت مجیک تصاویر دریافتی از واحد پردازش گرافیک دستگاه را با یک الگوریتم ویژه اسکن کرده و بهترین ترکیب رنگ و روشنایی را در کنار هم به کار می گیرد.

فناوری وایت مجیک در تلفن میان رده ای مثل Xperia P سونی استفاده شده ولی پنل ۵ اینچی جدید Full HD است و قابل استفاده در پرچمدارهای جدید. البته این پنل نیز از نوع TFT LCD با کنتراست ۱۰۰۰:۱ است است و باید دید در عمل چه نوع کارایی را از خود نشان می دهد.

منبع: نارنجی
مدیرسایت
۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۶:۳۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

مثل اینکه پس از جنجال تلویزیون های فوق العاده با کیفیت 4K، اکنون نوبت به شروع این رقابت در زمین بازی پروژکتورها رسیده است. و سونی قصد دارد با عرضه VPL-VW500ES حسابی در این عرصه گرد و خاک کند و امکان پخش ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم آورد.

این محصول بر پایه پروژکتور موفق VPL-VW1000ES سونی (اولین پروژکتور 4K دنیا) تولید شده است. سونی می گوید پروژکتور جدیدش در واقع یک پروژکتور سینما خانگی است که تجربه پخش 4K را به سرگرمی های خانگی خواهد افزود.

برای مهار و به خدمت گرفتن نیروی پنل های 4K SXRD این پروژکتور، سونی آن را به HDMI 2.0 مجهز کرده است. این پروژکتور می تواند ویدیوهایی با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پخش کند.

از دیگر مشخصات این پروژکتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- روشنایی ۱۷۰۰ لومن

- کنتراست ۲۰۰۰۰۰:۱

- زوم موتور دار با قابلیت فوکوس و جابجایی فیزیکی لنز

- امکان اتصال HDMI به صورت بیسیم

سونی هنوز قیمت این محصول را اعلام نکرده. اما احتمالا عرضه آن را از آبان ماه در آسیا-اقیانوسیه آغاز خواهد کرد. 

منبع: نارنجی
مدیرسایت
۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۵:۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر