سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

تصویری از سنسور جدید انحنادار سونی منتشر شده که شباهت عجیبی به شیوه عملکرد چشم آدمی دارد و انتظار می‌رود در دوربین بعدی سونی به کار گرفته شود.

نخستین عکس از سنسور انحنادار تصویری سونی که پیش‌تر در کنفرانس Symposia on VLSI Technology and Circuits اعلام شده بود، به تازگی منتشر شده است. این سنسور انحنادار، شبیه سازی از حالت چشم انسان است و برتری‌های بسیاری نسبت به مدل‌های مسطح معمولی دارند؛ برتری‌هایی چون نسبت سیگنال به نویز بهتر، حساسیت بیشتر و قابلیت تسهیل‌سازی بیش از پیش لنز و البته کوچک‌تر شدن.

اما بزرگ‌ترین مانع پیش روی این سنسورها، تولید آن‌هاست. به دلیل حساسیت و شکنندگی بسیار زیاد این سنسورها در حالت انحنا، ممکن است حین ساخت دچار شکستگی شوند. اما گزارش اشاره شده که سونی تاکنون با موفقیت 100 مورد از این سنسورها را تولید کرده است.

گزارش‌های اولیه از وجود خط تولید دو نمونه چیپ دارد. مدلی با قطر 44 میلی متر و دیگری 11 میلیمتری که عکاسان انتظار دارند در ورژن بعدی دوربین‌های فول فریم کامپکت سونی این سنسورها را ببینند. با این حال همین حالا پتانسیل به کارگیری در یک اسمارت‌فون را نیز دارا می‌باشند و قرارگرفتن آن در یک مدل اولیه از دوربین‌های هر شرکتی (شاید اکسپریا Z3 خود سونی) می‌تواند برگ برنده ای برای محصولات آن باشد.

مدیرسایت
۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی به حق با اعتماد به نفش کامل در کنفرانس E3 ظاهر شد. نه تنها به خاطر معرفی بازی‌های جدید که به واسطه یک سورپرایز سخت افزاری!

نخست اینکه انتظار می‌رفت مایکروسافت در کنفرانس امسال E3 نسخه ای سفید از ایکس باکس وان خود را نمایان کند، اما سونی پیشدستی کرد و نسخه ای سپید رنگ و محجوب از PS4 خود ارائه کرد. این کنسول با 30 روز اکانت PlayStation Plus و به همراه بازی پرخرج و پر سر و صدای Destiny به مشتریان در تاریخ 9 سپتامبر عرضه خواهد شد.

دستگاه PS Vita TV برای مدتی هست که تنها در ژاپن گیمرها را به خود سرگرم کرده، اما حالا سونی قصد گسترش بازار آن را دارد. این دستگاه با تصمیم سونی با نام PlayStation TV و قیمتی 99 دلاری راهی آمریکا و اروپا خواهد شد. البته این دستگاه در بسته بندی دیگری همراه با یک کنترولرDualShock 3، یک کابل HDMI، هشت گیگابایت حافظه و یک بازی لگو مووی نیز با قیمت 139 دلار به فروش می‌رسد.

در میان عناوین بزرگی که سونی در این کنفرانس دست بر روی آن‌ها گذاشت را می‌توان به Little Big Planet 3 و همچنین بازی Uncharted 4 اشاره داشت که عشاق زیادی را این ایام سرگردان کرده بود. Little Big Planet جدید در ماه نوامبر امسال و Uncharted جدید با نام Uncharted 4: A Thief's End در سال آینده به بازار راه پیدا می‌کند.

همچنین از بازی Bloodborn نیز یادی شد که پیش‌تر با نام Project Beast شایعاتی از آن در وب پیچیده شده بود. این بازی از ساخته‌های Demon’s Souls و Dark Souls خواهد بود و تمی ترسناک و زامبی گونه خواهد داشت. این بازی در سال آینده مراحل ساخت خود را به پایان خواهد میرساند.

سونی یک سورپرایز دیگر نیز داشت. یک نسخه ریمستر از بازی کلاسیک ماجراجویی Grim Fandango. و در پایان نیز این شرکت اعلام کرد که نسخه بتای PlayStation Now برای PS4 در آمریکا و کانادا در روز 31 جولای افتتاح خواهد شد.

مدیرسایت
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

با وجود این‌که برند سونی و پلی‌استیشن در ایران از شهرت و مقبولیت بیشتری نسبت به نینتندو برخوردار است اما در بازارهای جهانی این‌چنین نبوده و نینتندو معمولاً فروش کنسول‌های بازی بیشتری را نسبت به سونی تجربه می‌کند. اما طبق آخرین آمار سونی بالاخره موفق شده تا نینتندو را به لطف PS4 پشت سر بگذارد.

شرکت ژاپنی Nikkei گزارش می‌دهد که در حالی که نسخه جدید Wii نینتندو فروش جالبی را تجربه نکرده است پلی‌استیشن 4 توانسته در اواخر سال 2013 فروش بسیار خوبی داشته باشد و سونی را مجدداً بالاتر از نینتندو قرار دهد. سونی توانست در کمتر از دو ماه 4.2 میلیون پلی‌استیشن 4 بفروشد و این آمار را تا سه ماه بعد به 7 میلیون دستگاه برساند.

به طور کلی سال گذشته میلادی با وجود کاهش فروش 20 درصدی PS Vita سونی 18.7 میلیون دستگاه کنسول بازی فروخت در حالی که نینتندو با 31 درصد کاهش فروش نسبت به سال گذشته تنها موفق شد تا 16.3 میلیون دستگاه بفروشد. بیشتر این کنسول‌های نینتندو کنسول دستی Nintendo DS بودند و کنسول Wii U با وجود اینکه در تمامی ماه‌های سال 2013 برای فروش در دسترس بود تنها 2.7 میلیون دستگاه فروخت.

مایکروسافت هم سال گذشته 16 درصد فروش بیشتری را نسبت به سال 2012 تجربه کرد و 11.6 میلیون دستگاه کنسول فروخت، در حالی که پلی‌استیشن 4 کماکان فروش بسیار بیشتری را نسبت به XBOX One مایکروسافت داشته است.

مدیرسایت
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

در حالی که گوشی هوشمند اکسپریا Z2 به عنوان پرچمدار شرکت سونی در بازار با پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۰۱ و ۳ گیگابایت رم به همراه قابلیت‌هایی همچون فیلمبرداری 4K به بازار معرفی شده، کاملا طبیعی است که حالا بسیاری از دارندگان اکسپریا Z1 و Z1 Compact به فکر فیلم‌برداری با کیفیت 4K و استفاده از حالت تصویر برداری آهسته با کیفیت 720p بر روی‌ گوشی‌های خود باشند.

با توجه به پردازنده به کاررفته در این گوشی‌ها می‌توان نوید داد که آرزوی فوق برآوردنی است. چند کاربر خوش‌ذوق در انجمن اینترنتی XDA قابلیت فیلم‌برداری 4K و همچنین حالت تصویر برداری آهسته را برای اکسپریا Z1 و Z1 Compact به ارمغان آورده‌اند.

برای اینکار کافیست تا گوشی را روت کرده و تمامی اپلیکیشن‌های مربوط به دوربین را حذف کنید. البته بعضی از کاربران گزارش‌هایی را در خصوص اشکالات جزئی در هنگام استفاده از این قابلیت مطرح نمود‌ه‌اند اما بیشتر کاربران با این ویژگی جدید مشکلی نداشته‌اند.

این نکته را نیز باید در نظر داشته که بعضی قابلیت‌ها نظیر ثبات تصویر (Steady Shot) در هنگام بهینه‌سازی دوربین غیر فعال می‌شود. به این ترتیب، کاربران با نصب یک افزونه جدید به راحتی می‌توانند با گوشی‌ خود به صورت 4K فیلم‌برداری کرده و از قابلیت ماشین زمان (TimeShift) برروی اکسپریا Z1 و یا Z1 Compact خود استفاده نمایند.

با این حساب می‌توان گفت که اکسپریا Z1 و Z2 از لحاظ دوربین باجی به یکدیگر نمی‌دهند (جالب اینجاست که چند ماه گذشته نیز قابلیت Background Defocus به صورت نرم‌افزاری در گوشی‌های اکسپریا مدل قدیمی، میسر شده بود.)

در هر صورت انجام این کار نیاز به روت کردن و قبول کردن ریسک انجام آن از سوی شما دارد و مطمئنا مسئولیت این کار بر عهده شما خواهد بود و در مجموع امیدواریم ارایه این امکانات جدید از جانب سونی در آینده رسما انجام شود به جای اینکه کاربران انجمن‌های اینترنتی اقدام به عرضه امکانات جدید برای گوشی‌های این شرکت کنند.

مدیرسایت
۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سه شرکت بزرگ ژاپنی توشیبا، هیتاچی و سونی که به صورت مشارکت انتفاعی اقدام به تحقیقات برای ساخت صفحه نمایش گوشی‌های موبایل نموده‌اند، اخیرا به پیشرفت‌های جالب توجهی دست‌ پیدا کرده‌اند.

تشکل این سه شرکت که Japan Display Inc نامیده‌ می‌شود پس از معرفی اولین صفحه نمایش ۱۰ اینجی مجهز به تکنولوژی 4K خود در نمایشگاه SID، خبرهایی از صفحه نمایش ۷ اینچی که ۱۰۰۰ نیت روشنایی دارد و از طرف دیگر مصرف انرژی بسیار پایینی نیز دارد، منتشر کرد.

این صفحه نمایش ۷ اینچی از رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ بهره می‌برد و تکنولوژی وایت مجیک شرکت سونی در آن به کار رفته است (وایت مجیک به سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی، رنگ سفید را نیز اضافه می‌کند.) همانطور که گفته شد این صفحه نمایش جدید در فضای داخل حدود ۴۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد در حالی که صفحه نمایش از ۵۰۰ نیت روشنایی کامل خود که ۱۰۰۰ نیت است استفاده می‌کند.

جالب اینجاست که این میزان در فضای بیرون می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت افزایش یابد و به حداکثر خود برسد، در نتیجه با این میزان روشنایی قادر خواهید بود تا صفحه نمایش گوشی‌خود را به صورت کاملا واضح حتی در زیر نور مستقیم آفتاب نیز مشاهده کنید.

در خصوص ذخیره انرژی نیز همانطور که گفته شد، این صفحه نمایش مصرف کمتری دارد و در نتیجه باعث خواهد شد حتی باتری‌های معمولی فعلی نیز با استفاده از این صفحه نمایش مصرف انرژی کمتری داشته باشند.

مدیرسایت
۱۵ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

اگر یک گوشی اندرویدی با صفحه‌نمایش بزرگ، کیفیت ساخت بالا، زیبا، با امکانات مناسب و آخرین نسخه اندروید اما با قیمتی نه چندان بالا بخواهید چه گوشی را انتخاب می‌کنید؟ سونی Xperia T3 را پیشنهاد می‌کند. این گوشی تعادل خوبی از کارایی، زیبایی و قیمت مناسب را ارائه خواهد داد.

Xperia T3 دارای صفحه‌نمایش 5.3 اینچی از نوع IPS-LCD و با فناوری Triluminos سونی و وضوح اچ‌دی 1280×720 پیکسل است که تراکم پیکسلی قابل قبول 277 پیکسل بر اینچ را به همراه دارد. طراحی گوشی بر اساس زبان طراحی اخیر اکسپریا یا همان OmniBalance بنا شده و اطراف گوشی نوار فلزی به چشم می‌خورد. جنس پشت بدنه از پلاستیک بوده و در رنگ‌های مختلف ارغوانی، مشکی و سفید درآمده است. ضخامت گوشی تنها 7 میلی‌متر است که به ادعای سونی باریک‌ترین گوشی 5.3 اینچی به حساب می‌آید.

پردازنده به کار گرفته شده برای تی3 همان پردازنده میان‌رده استفاده شده در بسیاری از گوشی‌های مینی برندهای دیگر یعنی کوالکام اسنپ‌دراگون 400 با چهار هسته پردازشی Cortex-A7 است که با یک گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی ادرنو 305 و 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل گسترش همراهی می‌شود.

سونی برای دوربین این گوشی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی Exmor RS با قابلیت فیلم‌برداری 1080p و حالات Superior Auto، واقعیت افزوده و لرزش‌گیر استفده کرده است. دوربین جلویی نیز 1.1 مگاپیکسلی بوده و قابلیت فیلم‌برداری 720p را داراست.

از دیگر مشخصات اکسپریا تی3 سونی می‌توان به اندروید 4.4 کیت‌کت، بلوتوث 4، NFC، وای‌فای با پشتیبانی از Miracast و DLNA، GPS و باتری 2500 میلی‌آمپری اشاره کرد.

مدیرسایت
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۴۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر