سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

در ماه‌های گذشته ابزارهای پوشیدنی هوشمند از بازار گرمی برخوردار بودند اما ظاهرا هنوز رقیب جدی برای عینک هوشمند گوگل به بازار معرفی نشده بود تا اینکه امروز سونی اولین نمونه اولیه عینک هوشمند خود را در وب‌سایت خود معرفی کرد.

البته سونی نمونه بسیار ابتدایی این محصول را در نمایشگاه CES 2014 در معرض دید همگان قرار داده بود که البته کاملا یک نمونه اولیه بود و هنوز جای کار فراوانی داشت اما نمونه معرفی شده امروز به سنسورهای مورد نیاز مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نمای دیجیتالی ، حسگر نور محیط و البته سنسور دوربین 3 مگاپیکسلی مجهز شده که نکته جالب سیمی است که به انتهای عینک هوشمند سونی متصل شده و این عینک را به یک پک باطری و میکروفون و حسگر بیرونی متصل می‌کند.

سونی البته کیت نرم‌افزاری این عینک هوشمند را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار منتشر کرده و وعده داده که نسخه اولیه تجاری این عینک را در اواخر اسفند ماه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. صرف‌نظر از تفاوت سخـ‌افزاری و اضافه شدن پک باطری خارجی به این عینک در مقایسه با عینک هوشمند گوگل، سونی همچنین در صفحه نمایش این عینک است که سونی از یک صفحه مونوکروم سبز برای نمایش اطلاعات لازم در برابر چشم کاربر بهره برده است.

عینک هوشمند SmartEyeglass سونی با تمام دستگاه‌های مجهز به اندروید هماهنگ خواهد شد و می‌تواند اطلاعاتی همچون ناتیفیکیشن‌ها و سایر اطلاعات مفید مانند اطلاعات مورد نیاز برای مسیریابی را در اختیار کاربر قرار دهد. شرکت ژاپنی سونی هم‌اکنون در حال کار با توسعه‌دهندگان واقعیت افزوده است که مطمئنا با اضافه شدن آن، SmartEyeglass می‌تواند به رقیبی جدی برای عینک هوشمند گوگل تبدیل شود.

مدیرسایت
۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

آخرین خبرها از آماده شدن آپدیت اندروید ۴.۴.۳ برای گوشی اکسپریا T2 اولترا سونی، حکایت می‌کند. با این حساب این گوشی که تیرماه امسال به اندروید ۴.۴.۲ آپدیت شده بود، اکنون می‌تواند نسخه اندروید ۴.۴.۳ را به عنوان سیستم‌عامل خود داشته باشد.

آپدیت اندروید ۴.۴.۳، بهینه سازی‌های مختلفی را شاهد بوده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است. در کنار این قابلیت‌های جدید سونی امکاناتی را برای مصرف بهینه رم و بالابردن کاربری گوشی در جدیدترین نسخه آپدیت این گوشی قرار داده است.
از سایر تغییرات در این آپدیت جدید می‌توان بالا رفتن میزان ثبات نرم‌افزاری گوشی به همراه رفع اشکالات مختلف نرم‌افزاری را ذکر کرد.
البته در کنار این تغییرات، رابط کاربری این گوشی تغییری نکرده و در نتیجه به دنبال تغییرات ظاهری جدید پس از نصب آپدیت اندروید ۴.۴.۳ بر روی اکسپریا T2 اولترا نباشید.

مدیرسایت
۲۲ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۲۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

پس از تایید رسمی سونی مبنی بر عدم ارتقا نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند اکسپریا M، اکسپریا L و اکسپریا SP، هم اینک خبرها از عدم به‌روزرسانی اکسپریا C حکایت دارند!

گوشی هوشمند اکسپریا C تحت سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.2 به بازار عرضه شد و تا به امروز تنها دو آپدیت جزئی و رسمی برای آن منتشر شده است.
سونی در صفحه رسمی خود با انتشار مطلبی از عدم ارتقا نرم‌افزاری این گوشی خبر داده است. پس با این اوصاف نسخه 4.2.2 را باید آخرین نسخه ارائه شده برای اکسپریا C قلمداد کنیم.
گوشی هوشمند اکسپریا C سال گذشته با هدف‌گیری بازار تلفن‌های میان‌رده پا به عرصه رقابت نهاد ولی تنها با گذشت یک سال، سونی از عدم پشتیبانی نرم‌افزاری این گوشی دوست‌داشتنی خبر داده است. مسلما این خبر برای صاحبان گوشی اکسپریا C، خبر ناراحت کننده‌ای خواهد بود!

مدیرسایت
۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شرکت سونی با انتشار مقاله‌ای در وبلاگ خود با عنوان «ویژگی‌های سری اکسپریا Z3» امکانات جدید تعبیه شده در محصولات خود را شرح داده است. سونی با تیتر «۳+۳+۳ چیزی که شما از وجود آن در اکسپریا Z3 بی‌خبرید»، ۹ قابلیت جدید در این دستگاه را به طرفدارانش معرفی می‌کند که قابلیت‌هایی هستند که شاید سونی وقت چندانی برای به رخ کشیدن آنها در IFA 2014 نداشت.

اینکه چرا سونی از این ترکیب عددی استفاده کرده را می‌توان به Z3 و در عین حال شاید کنایه به آیفون 6 مرتبط دانست! در هر صورت برای آشنایی به این 9 قابلیت شاید ناشناخته! با فارنت همراه باشید.

NFC
مجهز بودن پرچم‌داران شرکت سونی به فناوری NFC به سال 2012 بر می‌گردد ولی چون این ویژگی به تازگی در آیفون 6 پلاس گنجانده شده است، سونی خواسته است یکبار دیگر این مطلب را برای طرفداران متعصب اپل یادآوری کند!

صدای بهینه شده برای هدفون‌های سونی
سونی ادعا می‌کند که در دستگاه‌های سری Z3 تنظیمات از پیش تعریف شده‌ای وجود دارد که کیفیت صداهای خروجی را تا حد زیادی افزایش و بهبود می‌بخشد. البته درستی این ادعا تا زمان آزمایش عملی ادعایی بیش تلقی نمی‌شود.

توقف به هنگام ضبط تصاویر
دستگاه‌های سری Z3 از این پس به کاربران اجازه می‌دهند تا در حین ضبط تصاویر از مکث نیز استفاده لازم را ببرند. امکان ایجاد وقفه در فیلم‌برداری و از سرگیری آن برای مواقعی که قصد فیلم‌برداری‌های طولانی مدت را دارید بسیار مفید خواهد بود. این ویژگی از تکه تکه شدن یک رویداد جلوگیری کرده و کمک می‌کند که رویداد طولانی در یک فایل ذخیره شود.

ویرایش سریع و آسان منوی تنظیمات دستگاه
سونی مدعی است ویرایش نوار بالای دستگاه در سری Z3 سریع و آسان‌تر از قبل شده است. کافی است ترتیب میان‌برهای موجود در این منو را با درگ کردن، شخصی‌سازی نمایید. برای ویرایش این منو دیگر احتیاجی به مراجعه به تنظیمات دستگاه نیست و تمامی ابزارهای لازم برای این کار در منوی مربوطه تعبیه شده است.

حالت Ultra Stamina
همه ما با حالت Stamina سونی کم و بیش آشنا هستیم. این حالت میزان مصرف باتری را با غیرفعال کردن قابلیت‌ها و امکانات غیرضروری کاهش و عمر باتری را افزایش می‌دهد. اما این بار دستگاه‌های سری Z3 حالت Ultra Staminaرا برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. حالتی که با فعال کردن آن یک هفته دستگاه می‌تواند در حالت آماده‌باش ایفای وظیفه کند.

رفتارهای هوشمندانه!
سونی مدعی است که برای فعال کردن حالت بیصدا در حین دریافت تماس ورودی کافی است دستگاه را برگردانید یا برای جواب دادن تماس ورودی کافی است آن را نزدیک گوش خود نگه دارید. اگر در حین خواندن مطلبی هستید گوشی به صورت هوشمندانه این موقعیت را تشخیص داده و صفحه‌نمایش را خاموش نخواهد کرد.

چرخش هوشمند صفحه
این ویژگی جدید، واقعا جالب به نظر می‌رسد چرا که سونی مدعی است که چرخش‌های صفحه‌نمایش، شما را در حین استفاده از گوشی حتی به هنگام درازکش اذیت نخواهد کرد. این قابلیت از چرخش‌های ناخواسته صفحه‌نمایش جلوگیری خواهد کرد.

بازگشایی قفل دستگاه از طریق بلوتوث
در سری Z3 قادر خواهید بود با اعمال تنظیماتی به صورت خودکار، قفل دستگاه را بازگشایی نمایید. این قابلیت زمانی فعال خواهد شد که گوشی خود را به یکی از محصولات سونی از جمله SmartBand، ساعت هوشمند و هدست‌های بلوتوث‌دار سونی وصل کرده باشید.

حالا این قابلیت‌ها هر چه که باشد و شما قبلا آنها را در سایر پرچمداران اندرویدی بازار دیده باشید یا خیر حالا ظاهرا سونی وقت مناسبی را برای گوشزد کردن آنها پیدا کرده است. در این ارتباط شما را به دیدن ویدئوهایی از سری Z3 دعوت می‌نماییم. نظر شما درباره ویژگی‌های جدید سری Z3 چیست؟

مدیرسایت
۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

روز گذشته از عرضه آپدیت اندروید 4.4.4 برای سری اکسپریا Z‌ و خانواده آن خبر دادیم اما حالا ظاهرا سونی تصمیم گرفته چهار گوشی هوشمند اکسپریا M، اکسپریا M Dual، اکسپریا L و اکسپریا SP را دیگر آپدیت نکرده و در نسخه جاری آنها یعنی نسخه جلی‌بین باقی بگذارد!

سونی نسخه جاری یعنی اندروید 4.3 جلی‌بین را برای گوشی‌های هوشمند اکسپریا M، اکسپریا M Dual، اکسپریا L در زمستان سال گذشته عرضه کرده بود. وضعیت اکسپریا L دشوارتر است و در نسخه 4.2 جلی‌بین روزگار می‌گذراند که تقریبا یک سال پیش برای این گوشی عرضه شده بود!

تمام این چهار مدل گوشی هوشمند اکسپریا از یک گیگابایت رم و دو هسته پردازشگر Krait برخوردارند که به نظر می‌رسد به راحتی از عهده اندروید کیت‌کت بر می‌آیند.

در هر صورت اگر از کاربران این گوشی‌ها هستید و این خبر ناگوار را خوانده‌اید و اصرار به ارتقا گوشی هوشمند خود دارید می‌توانید از کاستوم‌رام‌های غیر رسمی مانند سیانوژن استفاده کنید که نسخه CM11 آن برای این گوشی‌های هوشمند موجود است.
در این صفحه از پشتیبانی سونی هم می‌توانید وضعیت آپدیت‌های جدید سونی برای گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا را بررسی کنید.

مدیرسایت
۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شرکت سونی عرضه آپدیت اندروید 4.4.4 کیت‌کت را برای گوشی‌های هوشمند اکسپریا Z، اکسپریا ZR، اکسپریا ZL و همچنین تبلت اکسپریا تبلت Z‌ خود آغاز کرد. این آپدیت به زودی در سرتاسر نقاط جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوشی هوشمند اکسپریا Z سونی از اردیبهشت ماه گذشته به اندروید 4.4.2 مجهز شده است و حالا سونی ظاهرا تصمیم گرفته با صرفنظر از آپدیت 4.4.3 به صورت مستقیم به عرضه آپدیت اندروید 4.4.4 برای این گوشی روی بیاورد. مطمئنا این آپدیت تمامی رفع مشکلاتی که در هر دو نسخه توسط گوگل عرضه شده بود را در بر می‌گیرد.
همانطور که گفتیم سونی در عین حال این آپدیت‌ را برای سایر هوشمندهای سری Z خود از جمله اکسپریا ZR، اکسپریا ZL و همچنین تبلت اکسپریا تبلت Z‌ خود عرضه کرده است. سونی اعلام کرده این آپدیت علاوه بر رفع برخی ایرادات، بهبودهایی در عمر شارژ باطری، عملکرد وای فای و همچنین بخش ایمیل رابط کاربری ایجاد خواهد کرد.
اگر از سری اکسپریا Z سونی دارید می‌توانید منتظر این آپدیت در همین روزها باشید که به صورت ناتیفیکیشن بر روی صفحه گوشی شما ظاهر شود. برای اطمینان از عرضه این آپدیت برای گوشی‌تان می‌توانید سری به بخش آپدیت در تنظیمات گوشی خود بزنید.
در گوشی‌های سونی نصب نرم‌افزار Sony PC Companion بر روی رایانه مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از عرضه این آپدیت و حتی دریافت و نصب آن است.

صفحه آخرین بروزرسانی ارائه شده برای گوشی Xperia Z

صفحه آخرین بروزرسانی ارائه شده برای گوشی Xperia ZL

صفحه آخرین بروزرسانی ارائه شده برای گوشی Xperia ZR

صفحه آخرین بروزرسانی ارائه شده برای تبلت Xperia Tablet Z

مدیرسایت
۱۹ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی روز چهارشنبه در کنفرانس خود در حاشیه نمایشگاه IFA 2014 پرچمدار جدید خود اکسپریا زد3 را معرفی کرد. این گوشی چند والپیپری جدید و باکیفیت دارد که می‌توانید در ادامه آن‌ها را دانلود کنید.

والپیپرهای Xperia Z3 برای گوشی‌های تا وضوح 1080p مناسب است و البته در این مجموعه برخی والپیپرها در گوشی‌های قبلی اکسپریا نیز وجود داشته‌اند.
این مجموعه را می‌توانید با حجم حدود 68 مگابایت از Dropbox و یا Dev-Host دانلود کنید.

مدیرسایت
۱۴ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

هر چقدر هم که بگذرد دعوا میان نطریه‌پردازان این موضوع که بالاخره چشم انسان قادر به تشخیص و تفکیک چه میزان پیکسل در صفحه نمایش گوشی‌های تلفن همراه است، تمام نخواهد شد! حالا هم سونی این موضوع را دلیل یا بهانه نیاوردن صفحه نمایش 4K به آخرین پرچمدار خود یعنی اکسپریا Z3 دانسته است.

اولین باری که این موضوع مطرح شد سال 2010 بود، وقتی که اپل از آیفون 4 رونمایی کرد و استیوجابز توضیح داد که با ارتقا صفحه نمایش این تلفن هوشمند به رتینا، چشم دیگر نمی‌تواند بین پیکسل‌های انفرادی روی صفحه نمایش که از یک فاصله عادی دیده می شود تمایز قائل شود.

اما این دلیل آن نشد که حداقل پرچمداران اندرویدی پس از ان به تراکم پیکسلی بالاتر فکر نکنند. حالا ما اخیرا جی 3 ال‌جی را داشتیم که با اندازه 5.3 اینچی خود به رزولوشن 1440 در 2560 و تراکم پیکسلی 534 پیکسل در هر اینچ رسیده است و یا نه همین دیروز گلکسی نوت 4 که با صفحه نمایش 5.7 اینچی خود تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ را تجربه می‌کند. اما حالا اکسپریا زد 3 سونی با صفحه نمایش 5.23 اینچی و رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

حالا سونی هم در دفاع از عدم عرضه صفحه نمایش QHD (که به نام 2K هم شناخته می‌شوند) در گوشی‌های خود به همین دلیل متوسل شده است. Calum MacDougall مدیر بازاریابی اکسپریا در سونی در گفتگویی اعلام کرده است که:

ما تصمیم گرفتیم که با همان صفحه نمایش فول اچ دی 1080p برای اکسپریا زد 3 ادامه دهیم. اگر چه ما در بازار می‌دیدیم که برخی رقبای ما به صفحه نمایش‌های 2K روی آورده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرده است:

ما به این اندازه از صفحه نمایش حتی تا 8 اینچ اعتقاد داریم. این به صفحه نمایش‌های کوچک ارتباط دارد و برای چشم انسان بسیار مشکل است که تفاوت میان2K و صفحه نمایش فول اچ دی را متوجه شود.

وی در ادامه دفاعیات خود البته به موضوع باطری و تجربه کاربری اشاره کرده و تاکید کرده که از دیدگاه کاربران تفاوت میان این دو موضوع بسیار اندک است و اضافه شدن فناوری‌های تلویزیون‌های این شرکت به صفحه نمایش گوشی‌های اکسپریا این موضوع را حتی کمرنگ‌تر کرده است.
مدیر بازاریابی اکسپریا در سونی در واقع به فناوری‌های تریلومینوس و X-Reality اشاره دارد که مدت‌هاست سونی در صفحه نمایش گوشی‌های اکسپریا از آن استفاده می‌کند و باعث بهبود در روشنایی و رنگ این صفحه نمایش‌ها شده است. سونی از ابتدا این فناوری‌ها را تنها در تلویزیون‌های خود بکار گرفته بود.
Calum MacDougall همچنین با تاکید بر اینکه از نظر سونی مهمترین خواسته کاربران عمر شارژ باطری دستگاه است و اکنون اکسپریا زد 3 عمر شارژ باطری بیشتر از دور روز را به همراه آورده که فوق‌العاده است، ابراز امیدواری کرده که مشتریان یک گوشی هوشمند با عمر شارژ بیشتر را به یک گوشی با صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر که به سختی قادر به تشخیص آن هستند ترجیح می‌دهند.
در هر صورت این موضوع که بسیاری از فناوری‌های موجود در صنعت تلفن همراه برای بازاریابی بهتر و فروش هر چه بیشتر محصوات به کار گرفته می‌شود و آنچنان کاربردی در استفاده کاربران ندارند موضوعی غیرقابل انکار است اما تاریخ نشان داده که بوده‌اند شرکت‌هایی که به رونمایی از محصولاتی با همان فناوری‌هایی که به آن اعتقادی نداشته‌اند روی آورده‌اند! منتظر می‌مانیم!

مدیرسایت
۱۳ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

به نظر می‌رسد این دوربین یا همان لنز هوشمند از پلتفرم a5000 سونی بهره می‌برد. این لنز از سنسور 20.1 مگاپیکسلی 3:2 APS-C به همراه فوکوس خودکار و پردازشگر Bionz X بهره می‌برد و با قیمت 399 دلار بدون لنزهای استاندارد 50-16 میلی‌متر و 450 دلار به همراه لنزهای یادشده به بازار عرضه خواهد شد

همان‌طور که پیش از این نیز در خبرها ذکر شده بود، سونی از نسل جدید لنزهای هوشمند خود رونمایی کرد. QX1 و QX30 هردو از گوشی هوشمند شما به عنوان یک منظره‌یاب برای عکاسی بهره می‌گیرند اما می‌توانید از آن‌ها به طور مستقل نیز استفاده کنید.
QX1 از سنسور APS-C یعنی همان اندازه مورد استفاده در دوربین‌ها و DSLRهای سونی بهره می‌برد و از E Mount برای اتصال لنزهای مختلف دیگر بهره می‌برد.
به نظر می‌رسد این دوربین یا همان لنز هوشمند از پلتفرم a5000 سونی بهره می‌برد. این لنز از سنسور 20.1 مگاپیکسلی 3:2 APS-C به همراه فوکوس خودکار و پردازشگر Bionz X بهره می‌برد و با قیمت 399 دلار بدون لنزهای استاندارد 50-16 میلی‌متر و 450 دلار به همراه لنزهای یادشده به بازار عرضه خواهد شد.

Sony QX30 نیز ار سنسوری هم‌اندازه اکسپریا زد3 یعنی 1/2.3″ Exmor r CMOS و لنز 24 میلی‌متری واید بهره می‌برد و می تواند عکس‌هایی با ایزویی تا حد 12800 بگیرد. این لنز هوشمند شما را قادر خواهد ساخت بزرگنمایی اپتیکالی تا 30 برابر داشته باشید.
نهایتا ActionCam Mini نیز یک دوربین همراه وایدانجل برای رقابت با سری GoPro است. این دوربین از سنسور 11.9 مگاپیکسلی Exmor R با زاویه دید 170 درجه و فیلم‌برداری اچ‌دی در 120 فریم برثانیه بهره می‌برد و از کدک ویدئویی XAVC سونی در رزولوشن تمام اچ‌دی پشتیبانی می‌کند.
این دستگاه هوشمند نیز با قیمت‌های 250 دلار و یا قیمت 350 دلار به همراه ریموت لایو ویوو که به شما این امکان را می‌دهد تا 5 دستگاه را همزمان تنظیم و کنترل کنید روانه بازار خواهد شد.

مدیرسایت
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

با وجود این‌که تا کنون هدفون‌های با وضوح بسیار بالا و بیس فوق‌العاده‌ای رونمایی شده‌اند، اما این طور به نظر می‌رسد که سونی، همچنان به دنبال وضوح و بیس بالاتر صدا است.

ابتدا مدل MDR-1a که یک هدفون با قابلیت وضوح صدای بالا است و برای کسانی طراحی شده است که همواره به دنبال سخت‌افزارهای شنیداری آخرین سیستم هستند. این مدل از نظر ظاهری اندکی جذاب‌تر از مدل MDR-1 به نظر می‌رسد. گوشی‌های نقره‌ای رنگ این هدفون در کنار بند چرمی بالای آن، برای آسایش طولانی مدت طراحی شده‌اند. همچنین، گوشی‌ها با بندهایی محافظت می‌شوند تا سکوت کامل برقرار شود.
در داخل، قدرت این هدفون‌ها به 100 kHz می‌رسد و بیس درایورهای 40 میلیمتری را پشتیبانی می‌کند. قاعدتا برای کسانی که کنترل مستقیم را ترجیح می‌دهند، دو کابل مجزا تعبیه شده است.

MDR-1a تا پایان این ماه و با قیمت 300 دلار به بازار عرضه می‌شود.
اما برای کسانی که یک هدفون بی‌سیم را جزئی از علایق خود قرار می‌دهند، و نیاز به بیس قوی دارند، سونی مدل MDR-XB950BT را در نظر گرفته است. ارتباط این هدفون از طریق امواج بلوتوث صورت می‌گیرد و دارای یک میکروفون برای برقراری تماس نیز می‌باشد. همچنین این هدفون از قابلیت NFC استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد به سادگی و سریع با اسمارت‌فون یا دستگاه پخش‌کننده‌ی شما هماهنگ شود.
همچنین گفته می‌شود که باتری این هدفون تا 20 ساعت دوام می‌آورد و بعد از تمام شدن، شما می‌توانید با استفاده از این تکنولوژی برای دقایقی و تا قبل از این که شارژر خود را پیدا کنید، همچنان به موسیقی گوش دهید.

این مدل قرار است تا اواسط سپتامبر با قیمت 200 دلار عرضه شود.

مدیرسایت
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر