سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سونی لیست گوشی‌ها و تبلت‌های قابل ارتقای خود را به اندروید 5.0 آب‌نبات چوبی اعلام کرد. این کمپانی ژاپنی به نظر سنگ تمام گذاشته و قصد دارد تمامی گوشی‌‌ها و تبلت‌های سری زد را آپدیت کند.

سونی با وجود این‌که پیش از این در مورد آپدیت‌ها چندان خوب عمل نمی‌کرد حالا تصمیم گرفته تا گوشی‌ها و تبلت‌های زیر را به آخرین نسخه اندروید آپدیت کند:

Xperia Z – Xperia Z1 – Xperia Z2 – Xperia Z3 – Xperia Z3v

Xperia Z1 Compact – Xperia Z3 Compact

Xperia Tablet Z – Xperia Z3 Tablet Compact

Xperia ZL – Xperia ZR – Xperia Z Ultra

به این ترتیب حتی کاربران دو ساله اکسپریا زد نیز می‌توانند از طعم آب‌نبات چوبی بهره‌مند شوند. البته سونی در مورد گوشی‌های میان‌رده خود مانند Xperia T3، Xperia C3 یا Xperia T2 Ultra اظهار نظری نکرده و همچنین برخلاف اچ‌تی‌سی تاریخی را مشخص نکرده است.

مدیرسایت
۲۵ مهر ۹۳ ، ۰۹:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی امروز اولین اپلیکیشن ویندوزفونی خود را راهی اپ استور مایکروسافت کرد تا کاربرانی که قصد مهاجرت به گوشی‌های اکسپریای این شرکت را دارند به‌راحتی بتوانند اطلاعات مهم خود را منتقل کنند.

شاید آخرین شایعه‌ای که سونی قصد تولید گوشی هوشمند با سیستم‌عامل ویندوز فون را دارد ،برمی‌گردد به حدود یک سال قبل. بعد از آن دوران تاکنون هیچ‌گونه خبر و حتی گمانی در مورد همکاری سونی و مایکروسافت بر روی یک گوشی مشترک درز نکرده است.اگرچه بعد از فروش بخش کامپیوترهای رومیزی سونی یا همان وایو، به نظر می‌رسید روابط سونی و مایکروسافت بهبود یابد ولی این اتفاق تا به امروز رخ نداده است.

اما امروز سونی اولین اپلیکیشن ویندوز فونی خود را منتشر کرد.قبل از اینکه به وجه بیایید باید بگوییم این‌طور به نظر می‌رسد که این برنامه برای مهاجرت به گوشی‌های اکسپریا ساخته‌شده است نه انتقال اطلاعات از گوشی‌های سونی به یک گوشی ویندوزفونی. ویندوز فون خود قابلیت انتقال اطلاعات از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل‌های دیگر را به یک گوشی ویندوزفونی فراهم کرده است ولی امروز سونی اپلیکیشن جدید خود را با نام Xperia™ Transfer Mobile منتشر کرده است تا کاربرانی که قصد مهاجرت به گوشی‌های سونی را از ویندوز فون دارند، به‌راحتی بتوانند اطلاعات مهم خود ازجمله مخاطبین و پیامک‌ها را منتقل کنند.البته این برنامه درگذشته برای سیستم‌عامل‌های بلک‌بری و IOS نیز منتشرشده است.

سونی در وصف این نرم‌افزار می‌گوید:
 آیا نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام مهاجرت به گوشی‌های اکسپریای هستید؟ نگران نباشید. برنامه‌ی Xperia™ Transfer Mobile یک روش بسیار ساده، امن و راحت است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مهم خود مانند مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها و … را به‌راحتی از گوشی یا تبلت قدیمی خود به خانواده‌ی اکسپریا منتقل کنید 

آن‌گونه که از شواهد پیداست سونی هیچ‌گونه قصد تولید یک گوشی با سیستم‌عامل ویندوز فون را ندارد.اگرچه امروزه با یک پشتیبان گیری آنلاین می‌توان تمام اطلاعات مهم گوشی‌ها را به یکدیگر منتقل کرد ولی سونی ترجیح داده است برنامه‌ای اختصاصی برای گوشی‌های اکسپریای خود تولید نماید. هرچند این عمل سونی یک تبلیغ  مهاجرت از ویندوز فون محسوب می‌شود ولی مایکروسافت هیچ‌گونه مخالفتی با این عمل انجام نداده و به برنامه‌ی جدید سونی اجازه‌ی انتشار در اپ استور ویندوز فون را نیز داده است.اما با رشد سریع ویندوز فون شاید دور از ذهن هم نباشد که سونی مانند اچ‎تی‎سی به‌زودی پرچم‌داری با سیستم‌عامل ویندوز فون راهی بازار کند.

مدیرسایت
۲۲ مهر ۹۳ ، ۱۷:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

در هفته جاری شرکت امنیتی AVG اعلام کرد سونی، برنامه امنیتی تولیدی این شرکت را به عنوان نرم‌افزار انحصاری امنیتی به مدت سه سال انتخاب کرده است. بدین‌ترتیب دستگاه‌هایی مانند اکسپریا زد3 و زد3 کامپکت و حتی زد3 تبلت کامپکت به همراه برنامه AntiVirus PRO که به صورت پیش‌فرض بر روی آن‌ها نصب شده عرضه خواهند شد.

این بدان معناست که می‌توانید از این برنامه به مدت 6 ماه به طور آزمایشی استفاده کنید و البته پس از این مدت باید برنامه را خریداری و یا نسخه رایگان آن را استفاده کنید.

اگرچه این نکته توسط AVG تایید و یا تکذیب نشده است اما به نظر می‌رسد AVG AntiVirus PRO از هم‌اکنون بر روی دستگاه‌های سری اکسپریا که از اندروید 2.3.3 و یا بالاتر بهره می‌برند برای مدت 6 ماه به طور آزمایشی قابل استفاده است.

مدنظر داشته باشید که اگر برنامه‌های اندرویدی را از منابع مطمئن (مانند گوگل پلی و یا آمازون استور) دانلود می‌کنید، الزاما به یک آنتی‌ویروس نیاز نخواهید داشت اما AVG AntiVirus PRO علاوه بر حفاظت از دستگاه شما در مقابل ویروس‌ و بدافزار، ابزارهای امنیتی و افزایش دهنده کارایی را نیز در دل خود جای داده است.

همان‌طور که مستحضرید اکسپریا زد3 و زد3 کامپکت در حال حاضر در برخی بازارها عرضه شده‌اند و در آینده نزدیک نیز در کشورهایی مانند آمریکا عرضه خواهند شد.

مدیرسایت
۱۹ مهر ۹۳ ، ۲۲:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

استفاده سونی از برچسب “بهترین” برای گوشی‌های تولیدی این شرکت سابقه‌ای طولانی دارد. همواره پس از معرفی گوشی‌های جدید این شرکت، مسئولان آن معتقدند محصول تولیدی آن‌ها حداقل در یک زمینه خاص، بهترین محصول حاضر در بازار است.

حدود یک‌سال پیش، ژاپنی‌ها معتقد بودند اکسپریا زد 1 بهترین کمرافون موجود در جهان است و اکنون این فرصت به اکسپریا زد 3 رسیده تا این عنوان را از سوی سازندگان آن دریافت کند.

یکی از اولین ادعاهای این شرکت آن است که اکسپریا زد 3 بیشترین میزان ایزو یعنی ISO 12800 را در میان گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص داده است. این ادعا تا جایی که اطلاع داریم کاملا درست است و به خوبی می‌توان عملکرد مطلوب این گوشی را در این قسمت مشاهده کرد. البته مدنظر داشته‌باشید سناریوهایی که ایزوی این چنینی نیاز داشته باشند به ندرت در مقابل شما قرار خواهند گرفت اما به هرحال می‌توان انتظار عملکردی مطلوب از این گوشی هوشمند در محیط‌های تاریک را داشت.

دومین ادعای این شرکت نیز درست است. با “2.3/1 سنسور Exmor RS در زد 3 یکی از بزرگ‌ترین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند است اما هنوز از سنسور “1.5/1 به کار گرفته شده در نوکیا لومیا 1020 کوچک‌تر است.

اگر کمی پیش برویم، مطالب کمی گنگ‌تر می‌شوند. به عنوان مثال لقب بهترین دوربین و دوربین فیلم‌برداری ضدآب/ اندرویدی به این گوشی نسبت داده شده است. با در نظرگرفتن این مطلب که زد3 با گوشی‌هایی مانند نکسوس 5، آیفون 5S، ال‌جی جی3، گلکسی اس5 و وان M8 مقایسه شده مطالبی به ذهن می‌رسند.

اولا این که این گوشی با دستگاه‌هایی مقایسه شده که بعضا ضدآب هم نیستند و نکته بعدی اینکه آیفون 5S گوشی که از سیستم‌عامل اندرویدی بهره نمی‌برد برخلاف ادعای اولیه در این تست حضور دارد. از سوی دیگر سونی به قابلیت فیلمبرداری 4K UHD اشاره می‌کند که در حال حاضر قابلیت جدیدی به شمار نمی‌آید.

مسئله اصلی اینجاست که سونی مدعی است از آنجایی که سنسور دوربین زد 3 از 20.7 میلیون پیکسل بهره می‌برد پس فیلمبرداری بهتری را شاهد خواهیم بود. حال آنکه این دو هیچ ارتباطی باهم ندارند.

در جایگاه بعدی بنابر اظهارات سونی، 201 مشتری بریتانیایی در نظرسنجی با موضوع بهترین تجربه فیلم و عکس شرکت داده شده‌اند و آن‌طور که اعلام شده تعداد زیادی از آن‌ها معتقد بوده‌اند زد 3 بهترین کیفیت را ارائه کرده است.

مدیرسایت
۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۷:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

چندی پیش اعلام شد که بنابر اطلاعات به دست آمده باز کردن بوت‌لودر اکسپریا زد 3 کامپکت، به نوعی عملکرد دوربین این گوشی را در شرایط نوری پائین و محیط‌های کم‌نور تضعیف می‌کند.

حالا سونی با تائید این موضوع رسما اعلام کرده که این موضوع همچنین در گوشی اکسپریا زد 3 و سایر پرچمداران این شرکت که از نسخه‌های اخیر نرم‌افزاری سونی بهره می‌برند، دیده می‌شود.

باز کردن بوت‌لودر گوشی‌های اکسپریا زد 3 و همچنین اکسپریا زد 3 کامپکت باعث از دست رفتن کلیدهای امنیتی DRM می‌شود (DRM به معنای مدیریت حقوق دیجیتال) که بنابر اعلام سونی نتیجه آن را در حذف الگوریتم کاهش نویز در تصاویر دوربین می‌بینید. سونی تاکید کرده که با رخ دادن این موضوع عملکرد گوشی در هنگام شرایط نوری پائین کاملاً زیر سوال خواهد رفت.

البته معمولا کاربران عادی هیچگاه به سمت باز کردن بوت‌لودر نمی‌روند و طبیعتا هیچگاه دچار چنین مشکلی نخواهند شد اما از سویی دیگر حرفه‌ای‌ها اصولا بوت‌لودر گوشی‌های خود را باز کرده و معمولا ضررها و از دست رفتن قابلیت‌های ناشی از آن را می‌پذیرند اما بعید می‌دانیم اینکه با باز کردن بوت‌لودر پرچمداران جدید سونی یکی از قابلیت‌های اصلی دوربین گوشی خود را از دست بدهند را پیش‌بینی کرده باشند.

مدیرسایت
۱۱ مهر ۹۳ ، ۲۱:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست این احتمال وجود دارد تا سونی تلاش خود در زمینه تولید گوشی‌های سطح پایین و حتی متوسط تحت توسعه را نیز متوقف کند که این به معنای ایجاد مشکل در شرکت‌های پشتیبانی و حتی در بین خریداران است.

جدیدترین گوشی‌های هوشمند تولیدی سونی یعنی اکسپریا زد3 و اکسپریا زد3 کامپکت مطمئنا وضعیت سونی را در رقابت موجود در بازار به ویژه در دسته‌ای خاص بهبود بخشیده و به نظر می‌رسد این شرکت تمرکز خود را بر تولید پرچمداران بعدی بیش از پیش افزایش دهد.
بنابر خبر منتشره از سوی منابع تایوانی، سونی به منظور جلوگیری از زیان مالی پیش‌بینی شده، تمرکز خود را بر روی تولید گوشی‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری بالا خواهد گذاشت.
آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست این احتمال وجود دارد تا سونی تلاش خود در زمینه تولید گوشی‌های سطح پایین و حتی متوسط تحت توسعه را نیز متوقف کند که این به معنای ایجاد مشکل در شرکت‌های پشتیبانی و حتی در بین خریداران است.

اصلی‌ترین دلیل در توقف تولید چنین گوشی‌هایی را می‌توان تولید گوشی‌های مشابه در این دسته از بازار توسط شرکت‌های مطرح و حتی متفرقه چینی برشمرد. این شرکت‌ها به راحتی گوشی‌هایی با مشخصات بهتر را با قیمتی مشابه روانه بازار می‌کنند.

از سوی دیگر رقابت با شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ در دسته گوشی‌های سطح بالا نیز کمی سخت به نظر می‌رسد. سونی در حال حاضر تصمیم گرفته از سال آتی، استاندارد ضدآب بودن را به عنوان یک مشخصه ثابت برای گوشی‌های تولیدی خود در نظر بگیرد تا بدین ترتیب برگ برنده‌ای در مقابل رقبا داشته باشد.

از سوی دیگر توسعه فیرمویرهای به روز رسانی برای گوشی‌های رده میانه همانند اکسپریا اس‌پی نیز می‌تواند به رضایت بیشتر کاربران از سونی بینجامد.

مدیرسایت
۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۰:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

همان‌طور که می‌دانید این روزها علاوه بر مشخصات گوشی‌های هوشمند باید عمر شارژ آن‌ها را نیز ملاک قرار داد. اکسپریا زد2 پرچم‌دار قبلی سونی در این زمینه از بهترین‌ها بود و حالا آزمایش‌ها نشان می‌دهد جانشین آن Xperia Z3 شاید بهترین گوشی هوشمند دنیا از نظر شارژدهی باشد!

اگر به قسمت تنظیمات و سپس باتری در گوشی اندرویدی خود رجوع کنید و Screen را انتخاب کنید مشاهده می‌کنید که گوشی شما از زمان آخرین شارژ چند ساعت با صفحه‌نمایش روشن دوام آورده است. در پرچمداران امروزی معمولاً این عدد در بهترین حالت 6 یا شاید 7 ساعت است اما به نظر می‌رسد اکسپریا زد3 می‌تواند حدود 9 ساعت و نیم دوام بیاورد!

این آزمایش که توسط وب‌سایت فون‌آرنا انجام شده است در شرایط یک کد تحت وب انجام شده که استفاده روزانه را شبیه‌سازی می‌کند. اکسپریا زد3 با باتری 3100 میلی‌آمپرساعتی خود توانسته حتی بالاتر از Ascend Mate 7 هواوی با باتری غول‌آسای 4100 میلی‌آمپرساعتی قرار گرفته و رتبه نخست را کسب کند. مقام سوم نیز به اکسپریا زد2 با 8 ساعت و ده دقیقه تعلق دارد و فبلت هواوی نیز 9 ساعت و 3 دقیقه دوام آورده است.

به این ترتیب شاید زد3 نسبت به زد2 بر روی کاغذ تغییر چندانی نداشته است اما به نظر می‌رسد سونی پس از سه نسل واقعاً یک پرچم‌دار تمام عیار روانه بازار کرده است.

مدیرسایت
۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۴:۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر