سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

همان‌طور که سونی پیش از این نیز قول داده بود آپدیت اندروید 4.4 کیت‌کت برای Xperia Z, ZR, ZL و Xperia Tablet Z قرار است ماه آینده از راه برسد.

سونی پیش از این تاریخ عرضه این آپدیت را ماه May یا June اعلام کرده بود و حالا تأیید شده است که این آپدیت ماه آینده از راه خواهد رسید.

از جمله تغییرات و ویژگی‌های جدید این آپدیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- اندروید 4.4 کیت‌کت: سرعت و کارایی بالاتر، رابط کاربری بهبود یافته، نوار وضعیت و تنظیمات سریع بهتر و فضای اعلان‌های مرتب‌تر

- هماهنگی ظاهری با پلی‌استیشن 4: ظاهر رابط کاربری مانند انیمیشن‌ها و والپیپر زنده درست شبیه به پلی‌استیشن 4 طراح شده است.

- نسخه جدید اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سونی: مانند پیامک‌ها، دوربین اجتماعی، MyXperia، Smart Connect، TrackID، اپلیکیشن‌های کوچک و …

- اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای جدید: WALKMAN، Album و Movies با هماهنگی با سرویس ابری سونی و سرعت دانلود بالاتر

- رابط کاربری قابل شخصی سازی با تم‌ها متنوع  Xperia Themes

مدیرسایت
۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۳۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی امروز آمار جدید فروش کنسول‌ها و بازی‌های PS4 بعد از 6 آوریل را اعلام کرد. این شرکت توانسته است در رکوردی کم‌نظیر و غیرقابل‌پیش‌بینی، رقمی معادل 7 میلیون دستگاه از این کنسول بازی را در 72 کشور جهان به فروش برساند. علاوه بر این، سونی از فروش بیش از 20.5 میلیون عددی بازی در فروشگاه‌های سونی و همین طور بازار خرده‌فروشی خبر داده که بر خلاف پیش‌بینی خود شرکت، رشدی قابل‌توجه را در فروش این کنسول‌ها نشان می‌دهد.

اندرو هاوس رییس بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی بعد از اعلام این خبر موفقیت‌آمیز گفت: «استقبال بسیار خوب گیمرها از PS4 عمیقا باعث دلگرمی ماست. داستان PS4 به تازگی آغاز شده و ما همچنان با رشد روز افزون درخواست‌ها در جهان و مشکلات بر سر تأمین آنها روبرو هستیم. ما مداوما در حال بررسی تجربه‌های جدید برای مشتریان خود هستیم و امیدواریم تا چند ماه آینده تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم.»
آخرین گزارش سونی به 2 مارس برمی‌گردد که توانسته بود تا 6 میلیون دستگاه PS4 به فروش برساند. فروش بازی‌ها نیز در آن زمان به 13.7 میلیون رسیده بود که با آمار جدید در عرض یک ماه تقریبا به دو برابر فروش نسبت ماه گذشته‌ی خود رسیده است.
اما در مقابل، آخرین آمار مایکروسافت از فروش ایکس‌باکس وان به ماه ژانویه برمی‌گردد که فروشی حدود 3.9 میلیون عددی را از این کنسول تجربه کرده بود. هنوز گزارش جدیدی از مایکروسافت اعلام نشده و احتمالاتی وجود دارد که آمار جدید در 24 آوریل اعلام شود. با این حال از همین حالا مشخص است که فروش ایکس‌باکس وان به فروش رقیب جدی خود PS4 نخواهد رسید.

مدیرسایت
۲۸ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی دیروز آخرین جزئیات فروش تلویزیون‌های براویای 4K جدید و مدل به روزشده‌ای از دستگاه پخش‌کننده‌ی 4K خود را معرفی کرد.


اولین سری جدید تلویزیون‌های براویای 4K سونی تحت عنوان XBR-X850B خواهد بود و از قیمت 2,099 دلار برای مدل 49 اینچ آغاز می‌شود و به قیمت 5,499 دلار برای مدل 70 اینچ می‌رسد. اما اگر پول بیشتری در جیب داشته باشید، سونی گزینه‌های بهتری نیز برای شما دارد؛ سری XBR-X900B که قیمت 55 اینچ آن 3,999 دلار است و تا قیمت 8,999 دلار برای مدل 79 اینچ می‌رسد. 
اما اگر باز هم قصد دارید هزینه بیشتری برای کیفیتی بهتر و اندازه‌ای بزرگتر بپردازید، سونی تلویزیون‌های سری XBR-X950B را به شما پیشنهاد داده است که لامپ‌های LED بهبود یافته‌ای در ساخت آن استفاده شده است. مدل 65 اینچ این سری با قیمت 7,999 دلار قیمت‌گذاری شده و بزرگترین مدل آن یعنی 85 اینچ با قیمتی معادل 24,000 دلار به فروش خواهد رسید. هر سه مدل تا پایان سال وارد بازار خواهند شد

سونی همچنین دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی 4K را نیز از یاد نبرده و در تابستان امسال مدل جدیدی از این دستگاه‌ها را تحت عنوان FMP-X10 وارد بازار می‌کند. قیمت این دستگاه هنوز مشخص نشده است. حافظه 1 ترابایتی برای ویدیوهای دانلودی شما و پشتیبانی از ویدیوهای 4K پخش آنلاین ویدیوی Netflix از ویژگی‌های این مدل است. مدل پیشین این دستگاه‌ها با قیمت 699 دلار عرضه شده بود و قیمت مدل جدید نیز به زودی اعلام خواهد شد.

مدیرسایت
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۱۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

درحالیکه سونی خود را آماده می‌کند تا وداعی همیشگی با بازار رایانه‌ها داشته باشد، گزارش‌های جدید حکایت از بروز یک مشکل در باتری نوت‌بوک‌های جدید این شرکت دارند. مشکلی که ممکن است خاطره شیرین رایانه‌های سونی را به تلخی تبدیل کند.

بنابر گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مشکل در Sony VAIO Fit 11A ممکن است به گرم شدن بیش از حد این دستگاه و حتی آتش‌گرفتن آن منجر شود و دقیقا به همین دلیل این شرکت از کاربران خواسته تا استفاده از آن را متوقف کنند. سونی تاکنون ۲۵ هزار و ۹۰۵ دستگاه از مدل یاد شده را به فروش رسانده که اکثر خریداران، ساکن اروپا بوده‌اند.
شرکت سونی همچنین اطلاعات جدیدی را از این مشکل منتشر کرده و تایید کرده این شرکت دستگاه‌‌های معیوب را به طور رایگان تعمیر و یا تعویض خواهد کرد و یا حتی وجه پرداختی خریداران را باز می‌گرداند. این شرکت اعلام کرده ظرف دوهفته آینده راهنمایی‌های بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد اما از کاربران خواسته تا آن زمان به هیچ وجه از نوت‌بوک‌شان استفاده نکنند.

مدیرسایت
۲۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

کمپانی سونی با کمی تأخیر نسبت به تاریخی که هفته گذشته اعلام کرده بود آپدیتی را برای گوشی های Xperia Z1، Xperia Z1 Compact و Xperia Z Ultra آماده کرده است که با کد ۱۴٫۳٫A.0.757 جایگزین ورژن فعلی یعنی ۱۴٫۳٫A.0.681 خواهد شد. این آپدیت برای حل مشکل صوتی به وجود آمده در برخی از گوشی های مذکور پس از نصب آپدیت اندروید کیت کت منتشر شده است.

براساس بعضی گزارشات کاربران، گاهی اوقات خروجی صداهایی که می بایست از طریق بلندگوی اصلی و بیرونی به گوش برسند از طریق بلندگوی داخلی به گوش می رسد و مشکلاتی را به وجود می آورد. گفته شده است که این آپدیت در حال حاضر فقط در بعضی مناطق جهان در اختیار کاربران قرار گرفته است و در روزهای آتی به تدریج به کشورهای مختلف خواهد رسید.

مدیرسایت
۲۲ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۰۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

اکسپریا زد۲ سونی دومین گوشی هوشمندی است که به جای استفاده از فناوری فیبر کربن از لوله‌های انتقال حرارت برای خنک نگاه داشتن گوشی استفاده می‌کند.

اولین بار کمپانی ژاپنی NEC در وشی MediaS X06E با پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۰۰ از این فناوری استفاده کرد و پس از آن سامسونگ و لنوو نیز به دنبال راهی برای استفاده از این فناوری در گوشی‌هایشان بودند. با وجود این‌که لوله‌های حرارتی برای گوشی‌ها آماده تولید انبوه شدند اما لنوو و سامسونگ تصمیم گرفتند تا از این فناوری استفاده نکنند. حالا سونی تصمیم گرفته تا در اکسپریا زد۲ از این فناوری جذاب استفاده کند و به جای فیبر کربن برای خنک نگاه‌داشتن دستگاه از این لوله‌ها استفاده کند.

فناوری فیبر کربن که یک لایه ۱۰ میکرومتری بر روی بورد دستگاه است می‌تواند انرژی گرمایی را به لرزش تبدیل کرده و به سرعت آن را خنثی کند در حالی که در فناوری جدید شبیه به رادیاتور ماشین یک مایع خنک‌کننده با قابلیت انتقال و جذب گرمای بالا به صورت نامحدود در بدنه دستگاه گردش کرده و حرارت را پخش می‌کند. البته در مقابل لوله‌های حرارتی به کار رفته در کامپیوترها که حدود ۰٫۸ تا ۲ میلی‌متر قطر دارند لوله‌های درون اکسپریا زد۲ تنها ۰٫۶ میلی‌متر قطر داشته اما هنوز مشخص نیست که آیا بهتر از فیبر کربن عمل خواهند کرد یا خیر.

به هر حال عرضه اکسپریا زد۲ به صورت محدود در برخی کشورهای دنیا آغاز شده است و کاربران اندرویدی با اشتیاق فراوان منتظر رسیدن این غول اندرویدی به کشور هستند. Xperia Z2 دارای پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۱، ۳ گیگابایت رم، صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی فول اچ‌دی، دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی با فیلم‌برداری ۴K و بدنه ضدآب است و اگر مانند اکسپریا زد۱ قیمتی رقابتی داشته باشد می‌تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند.

مدیرسایت
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۳۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شرکت سونی قصد دارد گوشی Z2 کامپکت خود را روانه جنگ مینی‌ها نماید.

هنوز چیزی از عرضه گوشی Z1 کامپکت نگذشته است که سونی نسل جدید این گوشی را با نام احتمالی Z2 کامپکت برای دریافت تاییدیه های لازم روانه FCC یا همان کمیته ارتباطات فدرال کرده است.

گوشی سونی Z1 برای اپراتور ژاپنی NTT با کد SO-01F و Z1 کامپکت با کد SO-02F ارائه شده بودند، که برای گوشی‌های Z2 و Z2 کامپکت کد 03F و 04F را باقی می‌گذارند، که البته هیچ کدام از این کد ها در حال حاضر رسمی نیستند. سونی SO-04F یا همان Z2 مینی با ابعاد 127.6x65.5 میلی متر، یک میلی متر بلند تر و عریض‌تر از Z1 کامپکت است.

عکس‌های منتشر شده از این گوشی کاور پشتی آن را نمایش می‌دهند که نشان دهنده یک گوشی اکسپریا با یک دوربین 20 مگاپیکسلی مجهز به سنسور ½.3 اینچی و لنز G سونی است. از روی نحوه قرار گیری فلاش LED دوربین این گوشی می‌توان دریافت که احتمالا قدرت روشنایی بسیار بالایی دارد.

انتظار می‌رود Z2 کامپکت نیز مانند نسل قبلی‌اش کلیه امکانات Z2 را داشته باشد و فقط ابعاد بدنه، صفحه نمایش و احتمالا باتری آن کوچک‌تر از Z2 باشد.

مدیرسایت
۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۲۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض جدید خود به نام آلفا 7s را معرفی کرد. دوربینی که پس از دو مدل 7 و 7R رونمایی شده است و توانایی فیلم برداری 4K دارد. 7 و 7R نخستین بدون آینه های فول فریم بودند و چند ماهیست به عنوان دوربین هایی فوق العاده در مرکز توجه هستند. اینک 7s با سنسور تصویر 12 مگاپیکسلی گویی تنها برای فیلم برداری ساخته شده است و می رود که محبوبیت این سری از دوربین های سونی را بیشتر کند.

7s برخلاف دو برادر بزرگتر 37 و 25 مگاپیکسلی خود، دوربینی 12 مگاپیکسلی است. قطعا دلیل کاهش تعداد پیکسل ها را باید در تمرکز بیشتر برای تولید فیلم 4K جستجو کرد. بدین ترتیب 7s می تواند بدون نیاز به Pixel binning خروجی 8 بیتی 4:2:2 با سرعت 30 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K  از طریق HDMI داشته باشد. آخری بدین معنی است که فیلم های 4K بر روی کارت حافظه ذخیره نمی شوند و تنها می توانند از طریق HDMI منتقل گردند. (بد است نه؟) بعلاوه فیلم برداری Full HD نیز می تواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام شود. برخلاف دو مدل قبلی، زندانی استاندارد AVCHD نخواهید بود و می توانید از استاندارد XAVC S با سرعت داده ی 50 مگابیت بر ثانیه نیز استفاده کنید.

مطالب و تصاویر بیشتر در ادامه مطلب!

مدیرسایت
۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۴۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شرکت سونی اعلام کرده، بر طبق توافقی که با فیفا داشته قصد دارد بازی‌های جام جهانی 2014 را با کیفیت 4K تصویر برداری نماید. توافق صورت گرفته بین سونی و فیفا باعث فراگیر شدن هر چه بیشتر فرمت 4K خواهد شد.

شرکت سونی که در برگزاری این واقعه ورزشی همکاری نزدیکی با فیفا دارد تصمیم گرفته تا با پوشش این مسابقات با کیفیت 4K به رواج این فرمت تصویری کمک نماید. این توافق که شامل ضبط مسابقات با مجموعه ای از دوربین‌های 4K سونی است، در نهایت منجر به استفاده از نمایشگرهای 4K می‌شود که در واقع هدف اولیه سونی می‌باشد.
هرچند تمامی مسابقات به طور کامل با کیفیت 4K پخش نخواهند شد ولی صحنه‌هایی از تمامی مسابقات به علاوه کل بازی‌های از قبل انتخاب شده، به طور کامل به صورت 4K پخش خواهند شد. یکی از بازی‌هایی که در تاریخ 28 ژوئن برگزار می‌شود به همراه یکی از بازی‌های یک چهارم نهایی که در تاریخ 4 جولای و بازی فینال که در تاریخ 13 جولای برگزار می‌شوند قرار است به صورت 4K پخش شوند.
این طور که پیداست سونی سعی دارد این سری از مسابقات جام جهانی فوتبال را با جزئیاتی بیشتر از دفعات قبل ضبط نماید. این شرکت از تمامی توان خود در ضبط تصاویر 4K استفاده خواهد کرد تا تصاویر پویا و پر تحرک ورزشی را بدون عیب نقص و با کیفیت بالا در اختیار شیفتگان فوتبال قرار دهد.

مدیرسایت
۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

تا تاریخ نوزدهم بهمن ماه، شرکت سونی خبر از فروش ۵٫۳ میلیونی کنسول پلی‌استیشن ۴ خود داد و اکنون کمتر از دوماه بعد از تاریخ یاد شده، این مقدار به ۷ میلیون رسیده است. آمار فروش سونی حاکی از ادامه روند خوب فروش این کنسول بازی است.
تنها ۲۴ ساعت پس از معرفی رسمی، کنسول بازی سونی چیزی در حدود یک میلیون دستگاه فروش داشت. این عدد در طول ماه‌های آتی افزایش چشمگیری داشته است.

در مقام مقایسه، رقیب این کنسول بازی، یعنی ایکس باکس وان، از زمان فروش، بنابر اخبار منتشره چیزی در حدود ۳ میلیون فروش داشته است. در بازارهای با سیستم ویدئویی PAL، به ویژه در اروپا، PS4، چیزی در حدود ۷ برابر بیشتر از ایکس‌باکس‌وان فروش داشته است.
بنابر تخمین‌های انجام شده از سوی تحلیلگران، فروش PS4 در مناطق PAL، در یک هفته ۱۸۰۰۰۰ دستگاه بوده است. این درحالیست که این میزان فروش برای ایکس‌باکس‌وان در همان بازارها ۲۵۰۰۰ دستگاه بوده است.

مدیرسایت
۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۲۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر