سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

Sony Mobile امروز Xperia M2 Aqua را معرفی کرد. نخستین تلفن هوشمندی که فناوری پرطرفدار ضد آب Sony را به ردۀ قیمتی متوسط می‌آورد. Xperia M2 Aqua که از طراحی OmniBalance مختص Sony و یک دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد، نه تنها قابلیت ضدآب بودن را به ردۀ تازه‌ای از تلفن‌های هوشمند می‌آورد، بلکه با ارائۀ بالاترین رتبه‌بندی ضدآب بودن در یک تلفن هوشمند (IP65/68)، این فناوری را بهبود می‌بخشد.

کالوم مک‌دوگال، مدیر بازاریابی Xperia در Sony Mobile گفت: «Xperia M2 Aqua نقطه عطف مهمی در مجموعه محصولات ماست چراکه ما بار دیگر یکی از فناوری‌های اختصاصی‌مان را به رده جدیدی از تلفن‌های هوشمند می‌آوریم. محبوبیت Xperia M2 به ما نشان داد که تقاضای زیادی برای قابلیت‌های ممتاز Sony با قیمتی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. ما به‌دنبال این بازخورد مصرف‌کنندگان، اکنون با Xperia M2 Aqua برای نخستین بار تخصصمان در فناوری ضدآب را به یک تلفن هوشمند رده متوسط می‌آوریم. Xperia M2 Aqua تلفن هوشمندی است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد بهترین فناوری‌ها و سرگرمی‌های Sony را، چه در باران و چه در آفتاب، با خودشان به هرکجا که می‌روند ببرند و ما از عرضه چنین محصولی به بازار هیجان‌زده هستیم.»

فقط بهترین
Xperia M2 Aqua نمونه فوق‌العاده‌ای از قابلیت‌هایست که اکنون امکان ارائه آن‌ها در رده متوسط تلفن‌های هوشمند وجود دارد. Xperia M2 Aqua به یک پردازشگر چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon 400 با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز و توانمندی‌های 4G LTE برای سرعتی شگفت‌انگیز مجهز بوده و به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های بزرگ را دانلود کرده و هم‌زمان با ثبت خاطرات به پخش فیلم و بازی با تازه‌ترین بازی‌ها بپردازند. باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی که بالاترین ظرفیت را در بین همه تلفن‌های هوشمند در این رده داراست، امکان استفاده از این تلفن را در تمام طول روز فراهم می‌آورد. در عین حال می‌توان حالت Battery STAMINA را روشن کرد و از این تلفن هوشمند حتی برای مدت طولانی‌تری هم استفاده نمود.
هنگامی که نوبت به عکس گرفتن می‌رسد، Xperia M2 Aqua در هر کجا که باشید بی‌نظیر است. این تلفن هوشمند دوربینی ۸ مگاپیکسلی را با فناوری‌های Sony مانند حسگر عکس Exmor RS برای موبایل، تصویربرداری HDR ،SteadyShot برای ویدیو، برنامه‌های دوربین Xperia و دکمه اختصاصی برای شاتر دوربین تلفیق می‌کند تا به شما برای ثبت تصاویری بی‌نقص در هر بار، کمک کند. چه درون آب باشید یا بیرون آن.

فراتر از یک دوربین
اکوسیستم دوربین اجتماعی هوشمند Sony به دوربین تلفن هوشمندتان اجازه می‌دهد کارهایی بسیار بیشتر از فقط عکس گرفتن انجام دهد. برنامه‌های دوربین Xperia مانند Social Live به شما اجازه می‌دهد لحظه‌های ویژه خودتان را به‌طور زنده در حساب Facebook خودتان پخش کنید یا می‌توانید با استفاده از جلوۀ عکس و جلوه واقعیت‌افزوده برای ایجاد ظاهری مفرح یا نوستالژیک، پویانمایی‌ها و رنگ‌هایی را به عکس‌هایتان اضافه کنید. علاوه بر این برای حصول اطمینان از اینکه عکس دلخواهتان را می‌گیرید، به‌ویژه زمانی که سوژه در حال حرکت است، Timeshift burst شروع به گرفتن عکس‌های پی‌درپی می‌کند، حتی پیش از فشردن دکمه شاتر و تنها در ۲ ثانیه ۳۱ عکس می‌گیرد تا از ثبت شدن بی‌نقص لحظه دلخواهتان اطمینان حاصل کنید. Sony همچنین برای تازه و نوآورانه نگه‌داشتن تجربه استفاده از دوربین‌های تلفن هوشمند، با برنامه‌نویسان شخص ثالث همکاری می‌کند تا مجموعه‌ای رو به رشد از برنامه‌های جدید دوربین Xperia را عرضه نماید. برای دانلود برنامه‌های بیشتر دوربین Xperia مانند Vine و Motiongraph تنها کافیست به نمایاب دوربینتان بروید و روی «+Apps» کلیک کنید تا به همۀ برنامه‌های جدید موجود در Sony Select برای ارتقا تجربه تلفن هوشمندتان دسترسی پیدا کنید.

درخشان و زیبا
Xperia M2 Aqua یک گالری بی‌نقص برای نمایش همه عکس‌ها و فیلم‌های دلخواهتان است. صفحه‌نمایش درخشان qHD با اندازه ۴٫۸ اینچ که با تکیه بر سال‌ها تجربه در فناوری‌های صفحه‌نمایش طراحی شده است، رنگ‌هایی غنی و زنده را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش IPS با کیفیت بالا امکان مشاهده واضح از هر زاویه‌ای را برای بهترین تجربه سرگرمی در حال حرکت، فراهم می‌آورد.
سرگرمی‌های عالی، هر کجا که هستید
تلفن‌های هوشمند Sony چیزی بسیار فراتر از جدیدترین سخت‌افزار هستند و Xperia M2 Aqua نیز از این قاعده مستثنی نیست. راحتی استفاده، نوآوری و چیره‌دستی در قلب توسعه نرم‌افزاری ما جای گرفته‌اند تا لذت‌بخش‌ترین تجربه کاربری را از طریق رابط کاربری حسی و همچنین برنامه‌ها و سرویس‌های یکپارچه ارائه نمایند. Xperia M2 Aqua با تازه‌ترین برنامه‌های از پیش بارگیری‌شد Walkman و Movies ارائه می‌شود و همچنین دسترسی به دنیایی از موسیقی و فیلم را از طریق سرویس‌های Music Unlimited و Video Unlimited متعلق به Sony فراهم می‌آورد.
دوستداران موسیقی می‌توانند با هدست Bluetooth مدل SBH 20 به‌صورت بی‌سیم یا با اتصال کابل به هدست استریو مدل STH30، از طنین موسیقی‌شان لذت ببرند.

Lifelog، SmartWear و اتصال‌های تک‌لمسی بیشتر
Xperia M2 Aqua از فناوری NFC متعلق به Sony استفاده می‌کند تا امکان اتصال تک‌لمسی به مجموعه‌ای گسترده از دستگاه‌های دیگر Sony از SmartWear گرفته تا هدست، بلندگو، سیستم صوتی خانگی، تلویزیون و موارد فراوان دیگری را فراهم آورد. با برنامه Lifelog متعلق Sony که روی همه دستگاه‌ها از پیش بارگیری شده است، می‌توانید به Sony SmartBand SWR10 متصل شوید تا به‌طور خودکار ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته از فعالیت‌ها، سرگرمی‌ها و خاطره‌هایتان یادداشت‌برداری کنید. علاوه بر این، با SmartBand و به کمک مجموعه‌ای از اعلان‌های هوشمند قابل شخصی‌سازی که مستقیماا روی مچ دستتان دریافت می‌کنید، دیگر نیازی نیست نگران گم کردن تلفنتان یا از دست دادن یک تماس ورودی باشید.
Xperia M2 Aqua که در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس خواهد بود از پاییز ۲۰۱۴ به بازارهایی شامل آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه و اروپا عرضه خواهد شد.
• بالاترین سطح ضدآب بودن در جهان در یک تلفن هوشمند با قیمتی که برای همگان مناسب است.
• با دوربین فوق‌العاده ۸ مگاپیکسلی و مجموعه برنامه‌های نوآورانه دوربین Xperia، درون و بیرون آب عکس‌هایی شگفت‌انگیز بگیرید.
• تجربه‌های پرچم‌دار Sony در یک طراحی ممتاز به‌همراه LTE پرسرعت و بهترین عملکرد پردازشگر در رده خودش برای تجربه بهتر سرگرمی در حال حرکت.
• بالاترین ظرفیت باتری در بین تلفن‌های هوشمند هم‌رده خودش با باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با ماندگاری طولانی.
• بهترین صفحه‌نمایش ۴٫۸ اینچی qHD در رده خودش، ایده‌آل برای استفاده با یک دست.

(لطفأ در مورد این مطلب نظر خود را بیان کنید)

مدیرسایت
۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

این آپدیت در حال حاضر برای کشورهای فرانسه، ایرلند، سنگاپور و تایلند منتشر شده است و به زودی تمامی گوشی‌های Xperia M2 این آپدیت حیاتی را دریافت خواهند کرد؛ پس اگر هنوز آپدیت برای گوشی شما نرسیده است کمی صبور باشید.

گفته می‌شود این آپدیت ابتدا برای نسخه LTE عرضه خواهد شد و نسخه معمولی و همچنین دو سیم‌کارته M2 Dual احتمالاً کمی دیرتر این آپدیت را دریافت خواهند کرد. این آپدیت علاوه بر امکانات نسخه جدید اندروید از جمله سرعت بالاتر، استفاده بهینه از رم، حالت تمام‌صفحه Immersive و آیکن‌های یکدست سفید نوار وضعیت اپلیکیشن‌های سونی را نیز آپدیت کرده و ویژگی‌های جدیدی به گوشی میان‌رده شما خواهد افزود.

صفحه ی آخرین بروزرسانی ارائه شده برای گوشی Xperia M2 در وب سایت سونی

صفحه ی آخرین بروزرسانی ارائه شده برای گوشی Xperia M2 Dual در وب سایت سونی

مدیرسایت
۲۵ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

گوشی‌های Xperia E1 و Xperia E1 Dual سونی با قیمت مناسب و تمرکز بر روی صدای خروجی بلند زمستان گذشته با اندروید 4.3 معرفی شدند و حالا سونی آپدیت حیاتی Android KitKat را برای این گوشی منتشر کرده است.

در نسخه جدید اندروید عملکرد و سرعت سیستم بهبود یافته و از حافظه رم 512 مگابایتی این گوشی به صورتی بهینه‌تر استفاده خواهد شد. نوار نوتیفیکیشن‌های بهبود یافته و یکپارچه شده و همچنین سوییچ‌های تنظیمات سریع و حالت تمام‌صفحه Immersive Mode نیز به Xperia E1 آمده‌اند. علاوه بر این‌ها اپلیکیشن‌های سونی مانند واکمن، گالری، حالت STAMINA و … نیز آپدیت شده‌اند.
با وجود اعمال محدودیت‌های کارت حافظه در اندروید کیت‌کت خوشبختانه سونی با توجه به حافظه داخلی محدود 4 گیگابایتی این گوشی امکان انتقال اپلیکیشن‌ها به مموری کارت را نیز فراهم کرده است. اپلیکیشن تغییر تم و انیمیشن بوت جدید نیز از دیگر تغییرات این آپدیت به حساب می‌آیند.
کاربران Xperia M و Xperia M Dual نیز آماده باشند که طبق برنامه آپدیت سونی به زودی نوبت عرضه این آپدیت برای آن‌ها فرا می‌رسد.

مدیرسایت
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

با دعوتنامه‌ای که دیروز از سونی دیدیم شکی نیست که این شرکت قصد دارد در نمایشگاه IFA 2014 پرچم‌دار جدید خود Xperia Z3 را در کنار مینی Z3 Compact معرفی کند. حالا تصاویر طراحی این دو گوشی در اتوکد ابعاد دقیق آن‌ها را فاش کرده است.

اکسپریا زد3 با ابعاد 146.46 در 72.09 در 7.3 میلی‌متر کم‌عرض‌تر و بسیار باریک‌تر از اکسپریا زد2 خواهد بود. ضخامت 7.3 میلی‌متری برای یک گوشی ضدآب با صفحات شیشه در دو طرف بسیار خوب به نظر می‌رسد. هر چند که ارتفاع گوشی و در نتیجه حاشیه‌های بسیار بزرگ آن کماکان پابرجا مانده است.

اکسپریا زد3 کامپکت هم حالا با ابعاد 129 در 64.9 در 8.8 میلی‌متر صفحه‌نمایش بزرگتر 4.6 اینچی را در خود جا داده است و احتمالاً به جز وضوح صفحه و مقدار رم تمامی مشخصات عالی برادر بزرگتر خود را به ارث خواهد برد. Z3 Compact به این ترتیب کمی بلندتر از Z1 Compact اما باریک‌تر و با همان عرضه خواهد بود تا کماکان برای علاقمندان به گوشی‌های جمع‌وجور اندرویدی بهترین گزینه باشد.

انتظار داریم سونی در حاشیه نمایشگاه IFA 2014 و در تاریخ 12 شهریور طی مراسمی این دو پرچم‌دار را در کنار محصولات دیگر معرفی کند.

مدیرسایت
۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی دعوتنامه خود را برای تاریخ 12 شهریور و درست پیش از نمایشگاه IFA 2014 ارسال کرد. انتظار داریم سونی در این نمایشگاه گوشی‌های Xperia Z3 و Z3 Compact، لنزهایی برای گوشی‌های هوشمند و شاید هم تبلت جدید Xperia Z3 را معرفی کند.

با این همه شایعات و تصاویر لو رفته دیگر شکی نداریم که پرچم‌دار جدید سونی هرچند با تغییرات اندک در راه است. Xperia Z3 احتمالاً بهبودهایی فراتر از مشخصات خواهد داشت و مشکلات Z2 را مرتفع خواهد کرد. همچنین افرادی که منتظر یک گوشی جمع‌وجور اما با قدرت یک پرچم‌دار دارند نیز می‌توانند منتظر Xperia Z3 Compact باشند.

همان‌طور که در تصاویر مشخص است سونی از تلویزیون‌های جدید و همچنین لنزهای هوشمند برای اتصال به گوشی‌ها نیز پرده‌برداری خواهد کرد. علاوه بر این یک وب‌سایت اندونزیایی نیز در لیست خود تبلتی را با مدل SGP621 لو داده است که به احتمال زیاد Xperia Z3 Tablet خواهد بود.

مدیرسایت
۱۶ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سری Bravia S90 در دو اندازه 65 و 75 اینچی وضوح 4K یا همان اولترا اچ‌دی را برای تجربه‌ای سینمایی در اختیار شما قرار خواهند داد.

به ادعای سونی انحنای کمتر تلویزیون‌های سری 90 نسبت به مدل‌های رقیب از سامسونگ و ال‌جی به دلیل زوایه دید بهتر و تجربه‌ای دل‌پذیرتر انتخاب شده است. از جمله فناوری‌های به کار رفته در این سری می‌توان به X-tender dynamic range برای نمایش عمیق‌تر رنگ مشکی، فناوری سه‌بعدی Active 3D، تبدیل محتوای HD به 4K با کمترین افت کیفیت و اسپیکرها و ساب‌ووفرهای زاویه‌دار با صدای فراگیر Surround 4.2 اشاره کرد.

همچنین با قابلیت‌های هوشمند اجتماعی این تلویزیون می‌توانید به طور مثال هنگام تماشای مسابقه والیبال و فوتبال نتایج یا واکنش خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر به اشتراک بگذارید و یا تصاویر خود را مستقیماً از روی تلویزیون Share کنید.

هنوز قیمت مدل‌های خمیده سونی مشخص نیست اما از آن‌جایی که مدل‌های خمیده اولترا اچ‌دی 65 و 78 اینچی سامسونگ به ترتیب 5000 و 8000 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و با وجود انحنای کمتر در سری 90 سونی انتظار داریم قیمت تلویزیون‌های سونی نیز حداقل در همین حدود باشد.

مدیرسایت
۱۶ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی اعلام کرد که از این پس دست از پشتیبانی سرویس اندروید پلی‌استیشن موبایل که برای حمایت از بازی‌های مستقل و سیستم‌عامل گوگل ارائه می‌کرد، بر می‌دارد.

این سرویس همچنان بر روی دستگاه‌های سونی که از سیستم‌عامل اندروید 4.4.2 و کمتر پشتیبانی می‌کنند ادامه خواهد یافت اما این شرکت همچنین اظهار داشت که هیچ تعهدی در قبال بازی‌های این سرویس برای اندروید 4.4.3 و بالاتر ندارد.
تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های سونی که از اندروید L استفاده می‌کنند، به طور کل دسترسی به این فروشگاه نخواهند داشت و سونی اعلام کرده است که از این پس هیچ برنامه‌ای برای اعطای نشان PlayStation Certified به دستگاه‌های جدید ندارد.
پلی‌استیشن موبایل، برخی از عناوین پلی‌استیشن 1 را که در زمان خود بازی‌های موفقی به شمار می‌رفتند، بر روی اندروید قابل بازی کرده بود. بعد از آن، سونی تصمیم گرفت که این سرویس را به نمونه‌ی کوچکی از فروشگاه پلی‌استیشن تبدیل کند. این در حالی بود که بسیاری از عناوین اخص آن، بر روی iOS نیز قابل بازی بودند.
سرویس مذکور همچنان می‌تواند به عنوان راحت‌ترین راه برای بازیسازان مستقل برای رسیدن به پلتفرم ویتا به شمار رود. اما با توجه به تمرکز بیشتر سونی بر روی بازی‌های مستقل به طور کل، ظاهرا این مشکل هم برطرف می‌شود و شاهد پایانی برای پلی‌استیشن موبایل اندروید خواهیم بود.

مدیرسایت
۱۵ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۱۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

کتاب‌خوان‌های الکترونیکی با جوهر الکترونیک E-Ink بهترین و کم‌ضررترین گزینه برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی به شمار می‌روند اما به نظر می‌رسد فروش کم آن‌ها سونی را مجبور به خروج از این عرصه کرده است.

سونی سال گذشته فروشگاه Reader store خود را تعطیل کرد و محتویات آن را به پلتفرم Kobo انتقال داد و فروشگاه Kobo را بر روی کتاب‌خوان‌های خود قرار داد. حالا به گزارش BBC این شرکت ژاپنی دیگر قصد ندارد پس از آخرین مدل خود یعنی PRS-T3 کتاب‌خوان دیگری را روانه بازار کند.
همان‌طور که می‌دانید سری کیندل آمازون به دلیل محبوبیت بالاتر و اکوسیستم غنی‌تر عرصه را بر رقبا تنگ کرده و محبوبیت روزافزون تبلت‌ها نیز از فروش کتاب‌خوان‌های الکترونیک کاسته است.

مدیرسایت
۱۵ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۴۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

در حال حاضر کاربرانی که کنسول پلی‌استیشن 4 دارند می‌توانند از نسخه‌ی آزمایشی همگانی سرویس PlayStation Now استفاده کنند.این سرویس اپلیکیشن قابل دانلود نیست، بلکه تحت یک قسمت جدید به شبکه‌ی پلی‌استیشن اضافه شده است.

شما در فروشگاه پلی‌استیشن یک قسمت با این نام خواهید یافت و در این قسمت 122 بازی برای خرید یا اجاره در اختیار شما قرار می‌گیرند. همچنین شما این گزینه را خواهید داشت که سرویس اینترنت خود را تست کرده و بعد از اطمینان از کارایی آن، اقدام به استریم بازی کنید.
سرویس PlayStation Now در زمان رونمایی از کنسول سونی معرفی شد و به این صورت است که بازی‌ها را برای کنسول شما اجرا می‌کند و از طریق اینترنت به شما تصویر ارائه می‌دهد. نسخه‌ی نهایی این سرویس به زودی ارائه خواهد شد.
با توجه به قیمت‌های ارائه شده در مورد این سرویس،‌ بسیاری از تحلیل‌گران موفقیت آن را دور از ذهن می‌دانند. با استناد به صحبت‌های قبلی تحلیل‌گران و مسئولین سونی، بازی‌ کردن به این روش خیلی گران تمام می‌شود. به طوری که برای 4 ساعت بازی کردن فاینال فانتزی 13، شما باید 3 دلار بپردازید. همین رقم برای 7 روز 6 دلار، برای یک ماه 8 دلار و برای 90 روز 15 دلار است. این در حالی است که شما می‌توانید دیسک بازی را از بازار با قیمت 14 دلار خریداری کنید و برای همیشه داشته باشید؛ یا این‌که بازی را از شبکه‌ی پلی‌استیشن با قیمت 13 دلار دانلود کنید!
برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس به این صفحه از وب‌سایت پلی‌استیشن مراجعه کنید.

مدیرسایت
۱۴ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۳۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی به تازگی نتایج عملکرد مالی سه ماهه پیشین خود تا پایان 30 ژوئیه یا اولین سه ماهه مالی خود را منتشر کرد. در این مدت گذشته سونی توانسته روندی رو به رشد و مثبت را سپری کند. در ادامه با ما باشید تا از فراز و نشیب‌های این شرکت بیشتر بگوییم.

در این مدت سونی 256 میلیون دلار سود خالص را از 17.9 میلیارد درآمد کسب کرده است. این سود نشاندهنده 5.8 درصد رشد درآمدی برای این کمپانی نسبت به سه ماهه اول سال 2014 است.
بخش اعظمی از این اعداد مثبت از جانب بخش بازی و سرویس‌های شبکه‌ای این کمپانی است که فروش بسیار عالی پلی استیشن 4 را نیز شامل می‌شود. گیشه فروشی قوی برای فیلم‌های Amazing Spider-Man 2 و 22 Jump Street نیز در پشت این رقم‌های مثبت ایستاده است. مدیریت قوی واحد پولی ین در مبادلات سهام این شرکت نیز کم تاثیر گذار نبوده است.

سونی در این گزارش مالی از نشیب‌هایی نیز حرف زده و در آن از ضرر‌هایی که به موجب خروجش از صنعت کامپیوتر‌های شخصی پیش آمده نیز گفته است. به همین دلیل سونی سقوط آزادی را در بخش فروش پی‌سی در همین یک سال گذشته تجربه کرده تا جایی که می‌توان این سقوط امسال سونی در بخش پی‌سی را نسبت به سال‌های گذشته 33.8 درصد برآورد کرد.
فروش گوشی‌های هوشمند سونی نیز دچار کاهش شده اما این شرکت به لطف ارز مطلوب ین نسبت به ارز‌های خارجی توانسته حتی افزایش درآمد داشته باشد. در پایان نیز سونی اعلام کرده که 3.1 میلیارد درآمد را از فروش گوشی‌های هوشمند داشته است که البته این رقم در مقایسه با سه ماهه پیش 27 میلیون دلار از آن کاسته شده است.

مدیرسایت
۰۹ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر