سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

اخبار محصولات جدید معرفی شده کمپانی سونی

سونی

.......... محصولات کمپانی سونی ...........
......... Sony Corporation Products ........

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

شرکت سونی به تازگی از نسل سوم دوربین‌های کامپکت فوق پیشرفته خود پرده برداری کرد. این دوربین که RX100 III نام دارد از یک لنز کاملا جدید در کنار یک سنسور BSI CMOS یک اینچی برای تولید تصاویر خارق‌العاده بهره می‌برد.

شرکت سونی در روز شانزدهم ماه می سال 2014 از دوربین جدید خود با نام  RX100 III به صورت رسمی پرده برداری نمود. این دوربین از یک سنسور تصویر یک اینچی از نوع BSI CMOS با دقت 20.2 مگاپیکسل بهره می‌برد. لازم به ذکر است که سنسور تصویر به کار گرفته شده در این دوربین کاملا مشابه سنسوری است که در نسخه ی قبلی این دوربین نیز به کار رفته بود. لنز جدید مورد استفاده در این دوربین که دارای گستره ی فاصله کانونی 24 تا 70 میلی متر است و از نسبت کانونی فوق‌العاده F/1.8 در واید ترین حالت تا F/2.8 در تله‌ترین حالت بهره می‌برد.

نمایشگر LCD به کار گرفته شده در این دوربین نیز توانایی چرخش 180 درجه ای را دارد. این یک امکان بسیار مهم برای کسانی است که قصد دارند از خود عکس بگیرند. شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین قابلیت این دوربین را نسبت نسل‌های پیشین خود بتوان وجود یک چشمی الکترونیک بالا جهنده دانست که به طرز استادانه ای در درون کالبد این دوربین جا سازی شده‌اند. RX100 III به فناوری‌های Wi-Fi و NFC نیز تجهیز شده است.

این دوربین قرار است در ماه ژوئن سال میلادی جاری با قیمتی معادل 800 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیرسایت
۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۴۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی باز هم برای سال جدید مالی خود ضرر دهی پیش‌بینی کرد تا این روند برای چندمین سال پیاپی ادامه داشته باشد.

سونی رو چهارشنبه اعلام کرد که این شرکت برای سال جدید مالی که تا مارس 2015 ادامه خواهد داشت، همچنان به ضرر دهی ادامه می‌دهد. این اتفاق باعث ناامیدی سرمایه‌گذارانی شده که انتظار داشتند حداقل در سال جدید مالی میوه سرمایه‌گذاری خود را بچینند.
این شرکت ژاپنی اعلام کرده که تا مارس 2015 مجموعا 50 میلیارد ین (849 میلیون دلار) را از دست خواهد داد که البته از میزان سال گذشته آن که 128 میلیارد ین بود کاسته شده است.
در طول سال گذشته کاهش همیشگی درآمدهای سونی باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شد تا اینکه این شرکت برای سال جدید مالی (که تمام شد) سوددهی را پیش‌بینی کرد، اما در ماه فوریه بود که اعلام شد سونی علیرغم پیش‌بینی‌ها دوباره پول از دست خواهد داد.

با این حال دو محصول معروف این شرکت یعنی PS4 و اسمارت‌فون‌های سونی توانستند فروش بسیار خوبی را در دنیا تجربه کنند. بخش‌های موبایل و گیمینگ سونی توانستند در سال گذشته به ترتیب 29 و 38 درصد در فروش خود را بالا بکشند و سود بالایی را نصیب سونی کنند، اما هنگامی که این درآمدها در کنار دیگر قسمت‌های ضرر ده سونی چون دوربین دیجیتال و VAIO گذاشته شود، میزان سود آن بسیار پایین‌ دیده می‌شود.

مدیرسایت
۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۳۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

هزینه ساخت و تولید تلویزیون‌های OLED دیگر مورد رضایت سونی نیست و این شرکت ژاپنی را مجبور کرده که از تولید این چنین پنل‌هایی سر باز بزند.

صفحات OLED شاید در گوشی‌های تلفن همراه جایگاه ویژه‌ای برای خود دست‌وپا کرده باشند، اما در حوزه ساخت تلویزیون این‌گونه نیست و آمار فروش چنین تلویزیون‌هایی افت کرده است. دلیل آن نیز آن‌گونه که گفته شده، هزینه سرسام‌آور و عدم پیشرفت در تکنولوژی ساخت آن‌ها جهت بهبود بهره‌وری عنوان شده است.
سونی که خود نخستین شرکتی بود که این تلویزیون‌ها را به بازار عرضه کرد، حالا تصمیم گرفته تولید این تلویزیون‌ها را متوقف کند و به تمرکز بر روی ساخت محصولات 4K Ultra HD بر روی پنل‌های قدیمی LED و LCD خود بپردازد.

آخرین بار در CES 2013 بود که سونی مدل جدیدی از تلویزیون 4K OLED خود را معرفی کرد و تعدادی از کارشناسان آن را «بهترین تلویزیون بازار» نامیدند. اما از آن روز به بعد رزولوشن‌های 4K Ultra HD بر روی تلویزیون‌های LED برای سونی بهتر جواب داده است؛ حداقل از لحاظ قیمت.
سونی حالا که راه چاره را پیدا کرده است، قصد دارد امسال 40 تا 50 درصد از تلویزیون‌های خود را با فرمت LED 4K به بازار عرضه کند. این شرکت هم‌اکنون بیش از 20 درصد از فروش جهانی تلویزیون‌های 4K را در اختیار خود دارد.

مدیرسایت
۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۴۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شرکت سونی به تازگی چند قابلیت و امکان جدید به برنامۀ دوربین گوشی‌های اکسپریا خود افزوده و البته قابلیت «واقعیت افزوده» دوربین خود را بهبود بخشیده است.

Perfectly Clear؛ عکس‌ها را واقعی‌تر ثبت کنید!

نخستین قابلیت «Perfectly Clear» است. ابزار ویرایش و اصلاح که با استفاده از آن در واقع به طور خودکار عکس‌هایتان را بی‌نقص می‌کنید.

«Perfectly Clear» به جای اینکه فیلترها و تغییرات وضوح را به صورت دستی اعمال کند، با تکرار شیوه‌ای که در واقع چشمانتان در دنیای واقعی نور را جمع‌آوری می‌کند، رنگ‌ها را به شکلی بی‌نقص ثبت کرده و عکس‌هایی واقعی‌تر را به شما ارائه‌ می‌کند.

بالن صوتی عکس؛ وقتی عکس گرفتیم چی گفتی؟

این قابلیت توسط خود سونی ایجاد و افزوده شده است. قابلیت «بالن صوتی عکس» در واقع یک قابلیت جدید سرگرم‌کننده و جالب در دوربین گوشی‌های اکسپریا است که شاید بتوان گفت که به عکس‌هایتان جان می‌بخشد.

با استفاده از این قابلیت هنگامی که این امکان در منوی دوربین فعال شود، «بالن صوتی عکس» از تشخیص صدا برای ثبت چیزی که افراد درست پیش از گرفتن عکس می‌گویند، استفاده می‌کند. این برنامه سپس بالن‌های گفتار را درون عکس درج می‌کند تا عکس خاطره‌انگیزتری داشته باشید!

پیشرفت در قابلیت واقعیت افزوده با کمک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز!

سونی در آپدیت قابلیت واقعیت افزوده، یک سری از طرح‌های زمینۀ قابل دانلود را اضافه کرده که جلوه‌های جذابی حتی بیشتر از قبل را برای کمک به سفارشی کردن عکس‌ها و فیلم‌هایتان ارائه می‌کند.

جلوۀ واقعیت افزودۀ جدید شامل طرح‌های وحشتناک، کمدی و از همه مهم‌تر، جلوه‌ای که توسط کونیماسا سوزوکی مدیر ارشد اجرایی Sony Mobile بر روی صحنه در جریان کنگرۀ جهانی موبایل امسال نمایش داده شد، است: مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز!

البته سونی در اکسپریا زد 2 قابلیت‌های سرگرم‌کنندۀ دیگری نیز افزوده که به شما اجازه می‌دهد صدا را ضبط کنید و همچنین جلوه‌های واقعیت افزودۀ جالبی را به ویدیوهای شخصی‌تان اضافه کنید.

مدیرسایت
۲۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۳۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی ساعاتی پیش رسماً گوشی هوشمند اکپسریا زد ال2 را در ژاپن معرفی کرد. این گوشی نسل جدید Xperia ZL بوده که با مشخصاتی نزدیک به پرچم‌دار فعلی یعنی Z2 از حاشیه‌های کمتر و اندازه‌ای کوچک‌تر عرضه خواهد شد.

اولین تفاوت ZL2 با Z2 را می‌توان صفحه‌نمایش کوچک‌تر 5 اینچی اما با همان وضوح فول اچ‌دی 1080p عنوان کرد که با فناوری‌های موتور براویای موبایل 2 و X-Reality تقویت شده است. سونی برای پردازنده هم از همان پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپ‌دراگون 801 با چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی به همراه سه گیگابایت رم درست مانند زد2 استفاده کرده است که با اندروید 4.4 یکی از بهترین تجربه‌های موبایلی را در اختیار کاربر خواهد گذاشت..

Xperia ZL2 با 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد که می‌توانید از طریق کارت حافظه 128 گیگابایت دیگر نیز به آن بیفزایید. زد ال2 با ابعاد 137 در 72 در 10.8 میلی‌متر از زد2 کوتاه‌تر اما با ضخامت‌تر است و همچنین 4 گرم هم وزن بیشتری دارد. در پشت ZL2 شاهد همان دوربین 20.7 مگاپیکسلی با لنز G سونی هستیم که قادر به فیلم‌برداری 4K نیز بوده و می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای را نیز ثبت کند.

از دیگر مشخصات Xperia ZL2 می‌توان به باتری غیرقابل دسترس 3000 میلی‌آمپر ساعتی، بلوتوث 4 و NFC اشاره کرد. این گوشی قرار است در رنگ‌های سفید، مشکی و فیروزه‌ای ابتدا در ژاپن عرضه شود. اما احتمالاً مانند نسل قبلی به بازارهای جهانی نیز راه پیدا خواهد کرد.

مدیرسایت
۱۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۱:۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سونی همراه با آپدیت جدید 1.70 برای کنسول بازی PS4، یک نرم‌افزار ویرایش ویدیو نیز منتشر کرده است که می‌تواند فیلم‌هایی را که در حال تماشا هستید را ویرایش کرده و به هر صورتی که تمایل دارید، طراحی نمایید. این نرم‌افزار برای کاربرانی کاربرد دارد که می‌خواهند از بازی خود فیلم گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک گذارند.

همچنین سونی در این آپدیت، رزولوشن تصویر فیلم‌های ضبط شده برای پخش زنده را به HD 720p افزایش داده و به علاوه شما این قابلیت را دارید که ویدیوهای خود را تنها با تعداد خاصی از دوستان خود در فیسبوک به اشتراک بگذارید.
به علاوه با این به‌روزرسانی، شما می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین دوستان خود را پیدا کرده و حتی می‌توانید بین دوستانِ دوستان خود به جستجو بپردازید.
در نهایت هم آپدیتی برای نرم‌افزار سیستم PlayStation Vita و برنامه‌ی PlayStationApp نیز به زودی منتشر خواهد شد که باعث بهبود تماس بین PS4 و PS Vita خواهد شد.

مدیرسایت
۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

زمانی که سونی مدل کامپکت اکسپریا Z1 را رونمایی کرد، مدل جدیدی از دستگاه های «مینی» را به بازار معرفی کرد. سونی به جای دست‌بردن در ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای قوی مدل اصلی Z1، تقریبا همان قطعات سخت‌افزار پرقدرت را برای نسخه کامپکت Z1 انتخاب کرد؛ یک سی‌پی‌یو اسنپ‌دراگون 800 چهارهسته‌ای، یک دوربین پشتی 20.7 مگاپیکسلی و دو گیگابایت رم.


تنها تفاوتهای مهم این مدل با مدل اصلی در اندازه صفحه‌نمایش 4.3 اینچی آن نسبت به 5 اینچ Z1 اصلی، رزولوشن 1280x720 به جای 1080x1920 و باتری 2300 میلی آمپر ساعتی به جای 3000 میلی آمپر ساعتی بود.


حالا که مدل اکسپریا Z2 در خط اصلی این شرکت ژاپنی قرار دارد، سونی اکسپریا Z2 کامپکت باید کم‌کم از راه برسد. تصاویر تازه لو رفته نشان می‌دهد که این گوشی با نام اکسپریا A2 منتشر خواهد. این مدل در رنگ‌های سیاه متمایل به خاکستری، سفید، بنفش کم‌رنگ و نارنجی ارائه خواهد شد.

همچنین با توجه به این اطلاعات با یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با رزولوشن 1280x720، سی‌پی‌یو چهار هسته ای 2.2 گیگاهرتز اسنپ‌دراگون 800 (یا شاید 801)، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظی داخلی، طرف خواهیم بود. اندازه این گوشی 128x65x9.6 میلی متر است و دارای بدنه‌ای پلاستیکی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این گوشی کامپکت در ماه ژوئن آماده فروش شود.

مدیرسایت
۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شرکت Japan Display روز چهارشنبه اعلام کرد که یک مدل ال‌سی‌دی با رزولوشن 4K x 2K برای تبلت‌ها طراحی کرده که نه‌تنها قادر است وضوح تصویر 3840x2160 را در یک صفحه‌نمایش 10.1 اینچی به ارمغان بیاورد، بلکه دارای سیستم بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز هست.

این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرده که این صفحه‌نمایش‌های 4K به دلیل استفاده از تکنولوژی LTPS یا پلی‌سیلیکون‌های دماپایین، انرژی‌ای معادل صفحه‌نمایش‌های 10.1 اینچی WQXGA یا رزولوشن 2560x1600 مصرف می‌کنند.
از دیگر ویژگی‌های عنوان‌شده برای این صفحه‌نمایش‌ها می‌توان به تراکم پیکسل 438ppi ، زاویه دید 160 درجه و نسبت کنتراست 1100:1 اشاره کرد.
شرکت Japan Display اشاره‌ای به تبلتی که قرار است از این صفحه‌نمایش استفاده کند نداشته است، اما هم‌اکنون نمونه‌هایی از این صفحه‌نمایش‌ها را برای تعدادی از مشتریانش فرستاده است.
این شرکت اکتبر سال پیش نیز همین مدل ال‌سی‌دی را برای تبلت‌های با صفحه‌نمایش 12.1 اینچ معرفی کرده بود.
شرکت سامسونگ در حال حاضر در حال فروش انواع تبلت با رزولوشن WQXGA است و ممکن است در آینده ای نزدیک، از این صفحه‌نمایش‌ها استفاده کند و همین‌طور شایعاتی وجود دارد که اپل در حال تست صفحه‌نمایش‌های 4K و 2K برای نسل بعدی آیپدپرو 12.9 اینچی خود است؛ اگرچه اپل خبری رسمی در مورد این آیپدها منتشر نکرده است.

مدیرسایت
۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۴۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

اسمارت واچ 2، ساعت هوشمند سونی به‌روز رسانی جدیدی را دریافت کرده که به شما این امکان را می‌دهد تا ترکیبی از ساعت و ویجت‌ها را بر روی صفحه‌نمایش ساعت خود استفاده کنید.

به جای نمایش ساعت و تاریخ بر روی ساعت، از این پس کاربران می‌توانند هشدارها، آب‌وهوا و حتی درصد باتری باقی‌مانده را نیز بر روی صفحه اضافه کنند. اگر از صفحه‌نمایش سیاه‌رنگ ساعت هوشمند خود خسته‌شده‌اید از این پس می‌توانید از پس‌زمینه‌های متنوع موجود نیز استفاده کنید.

کاربرانی که این به روز رسانی را نصب کرده‌اند اظهار داشته‌اند عملکرد کلی دستگاه بهبود یافته و جابجایی بین برنامه‌ها روان‌تر و اجرای برنامه‌ها نیز با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد.

امکان نصب، فعال و یا غیرفعال‌سازی برنامه‌ها از طریق خود ساعت امکان‌پذیر خواهد بود و به واسطه حالت تنظیمات پیشرفته نیز می‌توانید تنظیمات هر برنامه را از طریق گوشی یا تبلت خود کنترل کنید.

ماشین حساب جدیدی نیز به منوی ساعت اضافه شده که به شما امکان انجام محاسبات را بر روی مچ دستتان می‌دهد. این به‌روز رسانی بر روی ساعت هوشمند سونی دریافت خواهد شد اما در صورت عدم مشاهده پیغام به‌روز رسانی، می‌توانید با رفتن به پلی‌استور گوگل، برنامه SmartWatch 2 SW2 را نصب کنید. البته فراموش نکنید که باید برنامه Smart Connect را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب داشته‌باشید.

ما نیز منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا سونی برای حل مشکل زبان فارسی در این ساعت هوشمند تدبیری اندیشیده است!؟

مدیرسایت
۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر